דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על המסלול של שלמות ונצחיות

על המסלול של שלמות ונצחיות

laitman_2011-06-10_2677_w-70.jpg

שאלה: האם ניתן לזרז את ההתפתחות של הרצון או שהקצב הזה נקבע מראש?

תשובתי: בזה מסתכם אחד היתרונות של שיטת התיקון, כשאינך מצפה לדחיפות מאחור, אלא נע בעצמך במהירות קדימה.

כיצד אתה יכול לנוע במהירות קדימה מתוך עצמך? כיצד אתה יכול לתאר לעצמך להתקיים בתוך עצמך, עם הסביבה האגואיסטית שלך ולהתחיל ביציאה מעצמך החוצה? קודם לכן אתה כל הזמן עבדת בתוך עצמך, בלעת מהסביבה לתוכך. כיצד אתה יכול לסובב את הווקטור הזה לכיוון ההפוך? – זה אפשרי רק תחת השפעת הסביבה הנכונה, כשבמקום הסביבה האגואיסטית שניצבת מולי, אני יוצר לעצמי סביבה אלטרואיסטית, קבוצה. והיא זו שמהווה את המקור להתקדמות שלי.

כלומר לסובב את עצמי מצבירה, ממילוי בתוך עצמי, החוצה, אני יכול רק תחת השפעתה של סביבה נכונה, שתיתן לי השתוקקות לזה, תעלה עבורי את החשיבות של זה מעל הדאגה לעצמי.

לכן אם אנחנו משתתפים בהפצה, בלימוד, במגע עם החברים, בכנסים, אנחנו בהדרגה הופכים להיות חדורים בחשיבות היציאה מתוך עצמנו, בחשיבות להרגיש את האחרים, להרגיש את עצמי כקיים בתוכם. ואז מתחיל להשפיע עליי לא הכוח הצנטריפטאלי, אלא הכוח הצנטריפוגלי, המכוון החוצה. ובכך שאני משתוקק אל האחרים, אני מתחיל לגלות עבורי צורת קיום חדשה לגמרי. אני מתחיל לגלות בתוכי שיטה אחרת לתפיסת המציאות.

כל מה שאנחנו תופסים עכשיו, אנחנו תופסים בתוכנו, כשהכל מתרכז בתוכנו ואנחנו מרגישים שבאופן כזה מסודר העולם. אני מרגיש אותו דרך חמשת החושים שלי, שמקבלים את מה שמסוגלים לקבל, ולכן מציירים לי תמונה כזאת. זו נקראת תמונת העולם שלנו. ואם אני, תחת השפעת הסביבה הנכונה, אשתוקק החוצה, אז אני אתחיל להרגיש תפיסת עולם חדשה, עולם חדש, עולם חיצוני, עולם עליון שנמצא מעל לאגואיזם. ואז בתפיסת המציאות שלי כבר מתווספת הרגשת העולם העליון.

לכן, בכך שאנחנו יוצאים מעצמנו, אנחנו רוכשים קיום שונה לחלוטין. וזה נקרא המימד השני, כשאני מתחיל לתפוס את המצב הקיים מחוץ לי, של העולם האמיתי, של הבריאה האמיתית. ובזה מסתכמת הייחודיות של היציאה מחוץ לעצמי. כשאני מתחיל להתקיים באחרים, אז מופיעה אצלי הרגשת נצחיות ושלמות שכל הזמן מתרחבת, מפני שהיא לא נרמסת על ידי האגואיזם שלי, שמסוגל להתמלא רק בתענוג קצר ורגעי. ומחוץ לעצמי אני יכול להתרחב בצורה אין סופית, ולכן אני מרגיש נצחיות ושלמות.

מתוך השיעור הוירטואלי, 19.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מגלים קשר בין הדברים
מעל לחומר של האגואיזם
כל העולם מתחבר בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest