על גל משותף

כנס בסנט פטרבורג. שיעור מקדים מס' 2.

ב"תלמוד עשר הספירות" מוסבר, מהיכן נובעים חוקי השבירה של הרצון הכללי ושל תיקונו, כלומר איחוד וחיבור, למה הם דווקא כאלה, על אף שבעיקרון, החוקים האלה מאוד הגיוניים, ואנחנו באופן כללי מבינים אותם עם הטבע הגשמי שלנו.

אנחנו צריכים להשתדל לממש אותם בעבודה שלנו בסדנאות, בכך שמשקיעים ונכללים זה בזה ומסכימים עם מה שאומר החבר. להסכים, זה אומר, ללכת יחד עם מה שהוא אומר. אני שט על הגל שלו וחושב כמוהו. אני לא מנסה להצדיק או לדון את המילים שלו, לא!

אני נמצא יחד איתו ברצונות ובמחשבות שלו. הוא אומר איזה משפט, ואני נמצא בתוך המשפט הזה כאילו שהוא שלי. זה עד כדי כך חשוב, שאני משתדל לנחש את המחשבה שלו, את הרצון שלו בכזאת צורה, שאם הוא יעצור, אני אוכל להמשיך וייצא בדיוק מה שהוא אומר. וכך כל אחד מאיתנו.

אנחנו מרגישים את עצמנו לגמרי שווים, לא גבוהים ולא נמוכים מאחרים. כי רק שווים מתחברים ביניהם, נמצאים בתקשורת הדדית, ולכן כך אנחנו מכוונים את עצמנו.

אנחנו משתדלים עד כדי כך לעזור זה לזה, שאני עוקב אחרי עצמי כל רגע מתחילת הסדנה ועד סופה, כדי שאף מחשבה, אף רצון שלי לא יסתור את הדיון, כדי שהם לא יהיו מיותרים, זרים, ביחס לְמה שאנחנו עוסקים בו עכשיו.

צריך להשתדל להתנתק מכל העולם, כמה שיותר להתבשל רק בתוכנו, לדון על כל מה שמתרחש איתנו, מה עוד אנחנו יכולים להוסיף כדי להזמין על עצמנו התגלות של האור העליון.

ברגע שאני רואה שמישהו לא נמצא בנושא, התנתק, סטה מהכיוון, יש לו אולי איזה שהן בעיות אישיות, אני משקיע מאמצים כדי לעזור לו לחזור לזרם שלנו. כל אחד שיוצא מהגל המשותף מהווה הפרעה לכולם. זה נוגע גם לנשים וגם לגברים.

מי שבצורה כלשהי יוצא מחוץ למסגרות הסדנה ונמצא מחוץ לרצונות והמחשבות שלנו, מפריע לכולם, אבל הוא מפריע הרבה יותר לעצמו. כי בהימצאו במערכת יחידה וביצירת הפרעה בתוכה, האיבר שעובד בצורה לא נכונה, מזמין על עצמו השפעה שלילית מצד המערכת כולה. לכן אנחנו צריכים להשתדל להיות מרכיבים חיוביים של הכלי האחד של הנשמה הכללית.

מתוך שיעור מקדים מס' 2 לכנס בסנט פטרבורג, 18.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מחפשים פתרון במעגל של שווים
לב מדבר עם לב
להתמוסס זה בזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest