על בעל הסולם

בעל הסולם

אנחנו רואים שמערכת הבריאה בנויה לפי מדרגות. האדם תמיד נמצא בקשר כלשהו עם מדרגה מסוימת, ולאחר מכן הוא עולה למדרגה הבאה וכן הלאה. השפעת העליון על התחתון עוברת גם היא דרך כל המדרגות עד שהיא מגיעה אליו. באופן זה, הדרך אל המטרה היא ההתעלות בסולם המדרגות מתתא לעילא באמצעות בהשתוות צורה הדרגתית לעולם האין סוף.

מאחורי כל אחד מאיתנו יש אלפי שנות התפתחות שעברו אבותינו. אולם האדם קשור ישירות להוריו. הם מעבירים לו את תכונותיהם ומנחילים לו את חינוכו, הם מעצבים אותו פנימית וחיצונית.

אותו הדבר מתרחש בחכמת הקבלה. היא מתפתחת על פני אלפי שנים וכל אחד מאלפי המקובלים עשה משהו כדי להביאנו למצבנו הנוכחי, שבו כל העולם צריך להתעורר לתיקון.

אבל בכל זאת אנחנו קשורים למקובלים האחרונים – לבעל הסולם ולרב"ש. הם ההורים שלנו. מהם אנחנו מקבלים את חיינו, והחינוך שלהם מעצב אותנו. הם קושרים אותנו עם המערכת שמובילה לאין סוף. בעזרתם הישירה והודות לתורתם אנחנו מבצעים את העלייה הזאת.

לכן כל כך חשוב לנו לממש נכון את השיטה שהם מסרו לנו, את החינוך שלהם. אם יספיקו לנו הכוחות להידבק לאותם הורים ענקיים ששלח לנו הבורא, אין ספק שנצליח.

עוד נראה עד כמה הם מטפלים בנו, עוד נראה שהנשמות הללו קשורות אלינו ללא הרף ודואגות לנו. כל מה שאנו מקבלים ממעלה אנחנו מקבלים דרכם ובמידה שבה אנחנו מממשים את עצותיהם.

נקווה שנהיה ראויים למה שהם השיגו ולמה שהם מעבירים לנו. כל האור שנמצא במדרגתם מוכן לכך שנקבל אותו, לכך שנבנה דרכם את הקשר עם האור, עם הבורא.

בעל הסולם אמר שמשנת 1995 חכמת הקבלה תתחיל להתגלות ואלפים יבואו ללמוד אותה. בכך הוא התכוון אלינו. אין קבוצה אחרת שמקבלת לתוכה את כל המשתוקקים לגלות את העולם העליון ומפיצה את כתביו. לכן עלינו להתגאות, ובה בעת, להמשיך להיות ראויים לאותה זכות מלמעלה על ידי מאמצינו.

בעל הסולם כותב ב"דור האחרון" שאדם צריך להשתדל:

  1. להשיג בעצמו את הרוחניות ו/או
  2. להפיץ אותה ולעזור לאחרים להגיע אליה

בשני המקרים הוא מתקן את נשמתו. אם אנחנו משתדלים להעביר את תורתו לאחרים – לא חשוב עד כמה אנחנו משיגים אותה – הדבר כבר גורם לתיקון וזו כבר זכות גדולה. עלינו לשמוח ולהתגאות בכך.

אז בואו נשתה עבור נשמה גדולה כל כך, שמחברת אותנו עם הבורא. כל אחד מאיתנו באמת נבחר מלמעלה, הוא קיבל זכות גדולה להתקשר עם הנשמה הזאת, להיות קשור אל התורה הזאת ולהפיצה.

אז שנהיה ראויים להיקרא "בני ברוך", כי "ברוך" הוא שם הבורא.

(מתוך דברים שנשא הרב לייטמן על קברו של בעל הסולם בהר המנוחות בירושלים)

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/mEdTI

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest