דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על אומנויות לחימה

על אומנויות לחימה

שאלה: רבים מהתלמידים שלך עוסקים בספורט, יש להם תארים ופרסים. וגם אתה בעצמך, כמו ששמעתי, נמשכת ועסקת בספורט. כיצד אתה מתייחס לספורט ומה הם השורשים שלו בעולם הרוחני, ובמיוחד סוגי הספורט של אומנויות הלחימה?

תשובתי: ספורט, באופן כללי, מועיל במידה מסוימת. אני אומָר את מה שאני חושב על אומנויות לחימה. לוחם אמיתי, שרוכש את האומנויות האלה, מתגבר על הפחד הטבעי שקיים אצל כל אדם, מפני שכל אחד מאיתנו הוא אגואיסט. דווקא על ידי רכישת אומנות של קרב פנים אל פנים, האדם מרגיש שהוא כבר יכול לא לפחד משום דבר, ולכן מוכן לפתוח את עצמו, את הלב שלו, להיות אדיב, ידידותי וסימפטי כלפי האחרים, מפני שאין לו ממה לפחד, הוא מגן על עצמו, על האגו שלו, על ידי אומנות הלחימה הוא רכש מגן, ולכן אין לו צורך בחרב. כזה מצב שלו נקרא "כוח החסדים".

לכן, כל אומנויות הלחימה בשימושן הנכון, הן אציליות. אם הטבע שלנו לא היה אגואיסטי, ולא היה צורך להרגיע את האגו, אז לא היה גם צורך באומנות הלחימה. אבל מאחר והאגו שלנו בכל זאת מהווה את הטבע היחיד שלנו, אין לנו יותר שום דבר, אז על ידי עשיית "מסך" על האגו שלנו, על ידי הרגעתו בעזרת אומנות הלחימה אנחנו יכולים להיות פתוחים כלפי האחרים, ולכן, כמה שזה יישמע מוזר, שליטה נכונה ואצילית באומנות הלחימה מובילה לטוב ולאיחוד.

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים אוהבים ספורט
שיחה בנושא "בריאות"
נפש בריאה – בגוף בריא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest