דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה במדרגות העולמות הרוחניים

עלייה במדרגות העולמות הרוחניים

"אשר אדם, הזוכה לדבר, מחויב ללכת באותם המבואות והדרכים, ולהשיג כל פרט וכל מדרגה, לאט לאט, בדיוק נכון על פי אותם החוקים, שנרשמו בהם מעת התאצלותם מעילא לתתא." (בעל הסולם, "מהותה של חכמת הקבלה").

לאחר ירידת הכוח העליון ממעלה למטה המדרגות אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה נשארות, ובהן אנחנו עולים ממטה למעלה דרך עולמות עשיה, יצירה, בריאה, אצילות, אדם קדמון.

"והוא, כי ענין זה של גילוי אלקותו ית', אינו ענין המופיע כולו בבת אחת, כדרכי הגילוי שבדברים הגשמיים. אלא הולך ומופיע בהמשך זמן מסוים, אשר תלוי לפי זיכוכו של אותו המשיג, עד שיתגלו אליו כל המדרגות המרובות, הערוכות מראש, מבחינתם שמעילא לתתא."

עלייה ממטה למעלה, זו השגה של מדרגות שמראש ירדו ממעלה למטה כדי לקבוע עבורנו את דרגות ההשגה. הדרך הזאת הוכנה עבורנו מלכתחילה. לכן מתגלה חכמת הקבלה בימינו וכל התנאים כדי שנוכל לספוג זאת לתוכנו ולנוע הלאה בכל מקום שנימצא.

שאלה: האם אפשר ליפול מהמדרגות האלה?

תשובתי: אפשר ליפול חלקית ולעלות חלקית. אבל בעיקרון כל המדרגות מובילות לעלייה, מפני שאפילו הירידה היא לצורך עלייה. אי אפשר לנוע במדרגות של העולמות הרוחניים מבלי ליפול. מתרחשת כאן תנועה של עצירה-תנועה ייחודית. כל פעם אנחנו נופלים, כדי להכיר את הדרך שלנו, אבל זו אינה ירידה. כמו למשל במדע, בכל מדע יש תקופות שבהן אתה לא מבין שום דבר, חסר כוחות לחלוטין, כך גם כאן. אחר כך שוב מעלים אותך.

התפתחות הדרגתית היא הכרחית, כדי כל הזמן להתחדש, לנקות את עצמך ממטען קודם, להיות ריק לחלוטין באותה מידה שבה התמלאת בפעם הקודמת. ודווקא בגלל זה, כשהמילוי הופך לריקנות חדשה אתה יכול להשיג את המדרגה הבאה.

שאלה: העיקר לא לפחד מירידות?

תשובתי: לא צריך לפחד משום דבר. כל מילוי יהפוך לריקנות וכל ריקנות תהפוך למילוי עוד יותר גדול. זהו חוק הטבע.

מתוך שיעור וירטואלי, 18.08.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest