דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה במדרגות האהבה

עלייה במדרגות האהבה

שאלה: במה מתבטא הרצון להתחבר יחד יותר: במחשבה או בהרגשה?

תשובתי: הרצון להתחבר יותר ביחד מתבטא בזה שאני רוצה לשהות בהרגשה כללית, היכן שאין חלוקה ל"אני" וה"אחרים", אלה קיים משהו משותף. אך מה זה בדיוק? – אינני יודע. איני רוצה להרגיש את ה"אני", אלא רוצה להרגיש את ה"אנחנו", בו אין חלוקה לאני ואחר. זוהי מציאות חדשה שאנחנו מולידים.

במדרגה יותר עליונה, אשר אותה אנחנו מולידים על ידי המאמצים שלנו, הרצון הבלתי מחולק בהשוואה למדרגה שלנו, כאילו שהרבה טיפות של מים מתמזגים לטיפה אחת גדולה. אז אין אפשרות להבדיל במצב הקודם שלנו, כאשר כל אחד מאיתנו היה בנפרד. לא ניתן לבטא את זה בדיוק בשׂפה שלנו, אך אני כאילו מאבד את עצמי, לא קיים ה"אני" שלי, במדרגה הבאה זה נהפך ל"אנחנו".

אך יחסית למדרגה עוד יותר עליונה שוב מתגלה בהדרגה הפירוד שבינינו. כי הרי לאחר שאנחנו משׂיגים מדרגה עליונה, היכן שהכול מתמזג לטיפה אחת, מתחילים להתגלות בנו רצונות חדשים, שכבות חדשות של אגואיזם. מהיכן הם מתגלים? – מהאח"פ של העליון שמקרין אותם החוצה. אז אני מתחיל לגלות שבכלל אינני קשור עם אחרים, שאני בפני עצמי, והם גם כן.

דברים כאלה מתרחשים לפעמים בחיינו, אתה רוצה להתחבר עם מישהו בכל לב ונפש, ואחרי שנייה כבר מתחילים כל מיני חשבונות המפרידים ביניכם. ברוחניות מתרחש אותו הדבר, אך דווקא עקב כך שהעליון מתחיל להקרין לך החוצה את כל החסרונות שבמצב הזה. היה נדמה לך, שהשׂגתם איחוד, וכעת מראים לך שלא, שוב מפרידים ביניכם חשבונות אגואיסטיים ואפילו שׂנאה, למרות שמקודם חשבת שבניכם שורָה רק אהבה.

כך גם בעולם שלנו, אנחנו חושבים שכל הזמן מחליפים אהבה בשנאה, ושנאה באהבה. אך אין הדבר כך, אלה הן מדרגות שונות. כל פעם מתגלה לנו אגו יותר ויותר גדול, לכן בכל מדרגה הרע תמיד נהפך לטוב, ואחר כך הטוב שוב נהפך לרע וכך אנחנו מתקדמים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
יחוד זו מציאות חדשה
מאבק ואיחוד של ניגודים
מעלית רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest