דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה אגואיסטית מעל לרצון

עלייה אגואיסטית מעל לרצון

כל העניין הוא, עם מה האדם מזהה את עצמו. עם הרצון לקבל או עם זה שהוא נמצא מעל לרצון לקבל. זה ההבדל בין הקווים ימין ושמאל – או שאני נמצא בתוך הרצונות, או שאני שולט עליהם, נמצא למעלה מהם, נעשה כ"מברר", כ"מומחה" בתחום הזה.

אני יכול להיות שקוע בתוך הרצון לקבל ויכול להיות למעלה מהרצון לקבל כדי להשתמש בו בצורה עוד יותר טובה. וזה נקרא "קליפה". אם אני סתם רוצה ליהנות ואפילו רוצה "לבלוע" את כל העולם, זאת עדיין לא "קליפה", כי הרצונות האלה לא באים מעצמי אלא הם באים מלמעלה. ואילו ה"קליפה", זה אותו החלק המיוחד שברצון, יחס מיוחד לרצון לקבל, כאשר אני בעצמי רוצה לפתח, להרחיב, לחזק אותו.

לכן יוצא, ששנאה כלפי מישהו זה סתם אגו, שהוא טבעי לרצון לקבל. הוא לא מהווה שום דבר מיוחד בפני עצמו ופשוט ניתן לי על ידי הבורא. אבל זה כבר עניין אחר, כאשר אני מיוזמתי רוצה לפתח, "לשכלל" את הדחף האגואיסטי הזה. זאת ה"קליפה": אני רוצה להשתמש בבורא כדי שהוא יעזור לי להוציא מהרצון לקבל, שהוא החומר של הבריאה, משהו יותר ממה שמתגלה בהתחלה. אז אני פונה בבקשה, מעלה מ"ן, עבור הרצון לקבל שלי, ואומר: "תן לי עוד יותר ליהנות!". וזה נקרא "עבודה זרה".

"קליפה" זה האגו האמיתי שניצב מול הקדושה, ההשפעה. אלה שתי מערכות שנוצרות ועומדות זו לעומת זו.

ואם אני נמצא בצד של ה"קליפה", אז אני עובד בתוך הרצון לקבל כדי להוציא ממנו את המקסימום האפשרי, לנצל את כל העולם עד הסוף וגם את הבורא. אני מתעלה מעל הטבע שלי ורוצה להשתמש בו בעל מנת לקבל ובזה אני רואה את העבודה הרוחנית שלי. אני מנצל את הטבע כולו כדי למלא את עצמי.

וההיפך, טהרת הרצון שאני הופך אותו להשפעה, ובהתאם לזה, אני שולט עליו באופן אלטרואיסטי.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר" של בעל הסולם, 20.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מדרגות שמובילות לבית המקדש
מה שמושך אותי לאחור
החיים בהשפעה והמוות בקבלה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/lnsG3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest