דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עכשיו כבר יש ממי לבקש!

עכשיו כבר יש ממי לבקש!

אם אנחנו משתוקקים להשפעה, אז אנחנו חייבים לבדוק את עצמנו, מה הדרישות שלנו, עד כמה הן נקיות בלי כוונה לתועלת האישית שלנו. צריך לעשות את זה דווקא היום, כשקיבלנו תוספת של רצון וחייבים להוסיף לעבודה שלנו את כוח הכוונה, כוח הריכוז.

צריך להשתדל להגיע לבקשה הנכונה בלי לערבב בתוכה את הבקשות הפרטיות, את האגו שלנו שהתעורר בנו עכשיו, את ההשתוקקות להפיק תועלת לרצון לקבל שלנו מהעבודה שעשינו.

הכול צריך להיות מכוון רק להשפעה, שלא נרצה אפילו לדעת שאנחנו משפיעים. כיוון שהידיעה עצמה היא כבר התשלום והשכר. אנחנו רוצים שכל השכר על המאמצים שהשקענו יהיה מכוון להשפעה. אז זה יהיה "אור חוזר" האמיתי.

אנחנו צריכים כל הזמן לפחד (יראה עילאה) לא להפיק תועלת כלשהי בתמורה על מאמצינו, כדי שכל הכוונות, הפעולות, ההשפעה לקבוצה ולסביבה, התפילה, שכל זה יהיה מחוץ לגופנו. צריך לפחד מאוד שזה לא יחזור אלינו ולהישמר מכך. כך אנחנו בונים על עצמנו "מסך", שקודם כל מגן עלינו מפני השכר שלא יחזור לתוך הרצון לקבל שלנו.

אם אנחנו מסוגלים לדאוג לזה בקביעות כל רגע, ובטוחים שמסוגלים לשמור על הברית במדרגה הקודמת, בלי לחשוב על קבלה, אז אנחנו יכולים כבר להתחיל לעשות עבודה אחרת, להשתוקק להגדיל את ההשפעה שלנו. כך אנחנו עובדים בשני הכיוונים. מצד אחד, שומרים על החומה שאינה מאפשרת לשום תועלת לחדור לתוך גופנו, לתוך הרצונות שלנו. ומצד שני, מגדילים את ההשפעה שלנו מחוץ לעצמנו.

למעשה, זה אותו הכיוון שבזכותו מתגלה בנו הדמות של המשפיע. דווקא בזכות שמירה כזאת שאינה מאפשרת לקבל שום תועלת אישית, שמירה מעל הרצונות האישיים שלנו, הרצונות מתחילים לקבל צורות חדשות, דאגה להשגת המטרה. אנחנו צריכים לשמור עליהם היטב, כדי שלא יקבלו תגובה חוזרת מהעבודה שלנו בעל מנת להשפיע.

כתוצאה מהעבודה הזאת לצמצום הרצונות שלנו והגדלת הרצון להשפעה, אנחנו מתחילים לבנות בתוכנו את צורת המשפיע, דמות הבורא. ואז אנחנו כבר מתחילים להבין ולהרגיש מה זה השפעה, מהן פעולות אלטרואיסטיות. אנחנו מתחילים להכיר את כוח ההשפעה ככוח הראשוני, היסודי, העיקרי שמחייה את כל הבריאה.

אז כבר יש לנו ממי לבקש, למי להפנות את תפילתנו. קודם לא הייתה קיימת בנו הדמות הנעלה הזאת, ואנחנו דמיינו דברים שונים בלי שום בסיס מציאותי. אבל עכשיו כבר יש לנו בסיס כזה, מצטיירת הדמות שבעזרתה אפשר להבין ש"ישראל אורייתא וקב"ה חד הוא". כבר מתחיל להצטייר הכיוון – מאיתנו לדמות של המשפיע. כך האדם מתקדם.

מתוך שיעור על פי מאמרו של הרב"ש, 17.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התחייבות להאיר את כל הבריאה
תעזרו לי להשפיע נגד הרצון
מה זה אומר לנסות להשפיע?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest