דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עכביש קטן ברשת גדולה של קשרים

עכביש קטן ברשת גדולה של קשרים

הרב"ש, מאמר "מטרת החברה": "האדם נברא באהבה עצמית, ובמקום שאינו רואה תועלת עצמו, אין לו חומרי דלק לעשות שום פעולה.

ובלי ביטול אהבה עצמית, אי אפשר להגיע לדביקות בה'. כי דבקות משיגים על ידי השתוות הצורה."

לכן נותנים לנו חברה, כי אם השפעתה עליי יותר חזקה מהדרישות האישיות של האגו שלי, אז אני מסוגל להשתנות תחת ההשפעה של הסביבה שלי.

נניח, בא לי לנוח, לטייל, לבלות, אך מצד שני אני נמצא בחברה שלוחצת עליי ומכריחה אותי להתעסק במשהו אחר. בוודאי שתחת הלחץ שלה אני אבצע את מה שהיא דורשת ממני, אך ללא רצון.

האם החברה יכולה להשפיע עליי כך שאני ארצה לבצע את דרישותיה, ועוד מתוך לחץ עצמי ועם נכונות פנימית גדולה? נניח, שהיא תראה לי, שאם אני עובד לפי הנחיותיה, היא מכבדת ומעלה אותי, מגלה כבוד וכדומה.

במקרה כזה אני מתחיל לצאת מהרצון שלי לעשות חיים, לנוח, לישון ורץ לעבוד רק כדי להרוויח את היחס הנכון של החברה כלפיי. כלומר, החברה יכולה לשחק עם האדם.

בטבעו של האדם מלכתחילה טמון תנאי כזה שהחברה מסוגלת להביא אותו למצב של התאבדות או להעלותו לפסגת התהילה. הכול תלוי בסביבה. לאדם עצמו אין שום משקל, הוא נקבע אך ורק על ידי היחס של הסביבה כלפיו.

לכן אנחנו יכולים לנצל את האפשרות להשפיע על הפרט על ידי החברה ולאסוף קבוצה שתשפיע עלינו כך שנבצע כל פעולה לטובת הזולת. ובעזרתה נביא את עצמנו למצב שגם כוח חיצוני ישפיע עלינו, שהוא, האור המתקן. אך הוא פועל רק דרך הסביבה.

יוצא מכך, שבחברה הנכונה, שמעוררת אותנו לפעולות הנכונות, אפשר לעורר על עצמנו "אור מקיף" דרך אותה החברה.

באופן טבעי אני נדבק מהחברה ברצונות הנכונים להשפעה, לאהבת הזולת ועוד. האגו שלי אומר: "רוצה שיכבדו אותך? אז אתה חייב להשתוקק לזה". אני מתחיל להשתוקק, ועל ידי זה בו זמנית גם מושך על עצמי כוח טבע מסוים שנמצא בתוך החברה ונקרא "אור מקיף". תחת השפעתו אני מתחיל להשתנות. לכן הכול תלוי באיזה אופן אני מציב את עצמי ביחס לסביבה שלי.

אם הסביבה שלי מסוגלת לעורר אותי בצורה נכונה ופועלת בערמומיות כלפי האגו שלי, אז היא יכולה ממש לשחק איתי. ואני מוכן לכך, אני רוצה! מפני שהאגו הוא אויב שלי ואני רוצה לעשות איתו משהו.

החברה מתחילה לשחק עם האגו שלי ולעורר בי רצונות גדולים לפעולות אלטרואיסטיות, ובאותו זמן דרכן יורד עליי "אור מקיף". כך הקשר ההדדי שלי עם הקבוצה הנכונה פותר את כל הבעיות של התיקון שלי בהשתוות הצורה עם הכוח העליון.

על מנת שייווצרו יחסים נכונים ביני לבין החברה, צריך לעמוד בתנאים מוגדרים שנקבעו על ידי המקובלים, כגון, שמירה על יחסים שווים בין החברים, התכללות אחד בשני, עדיפות עליונה של רצון החבר על פני הרצון האישי שלי, וכדומה.

אם אני פועל על פי התנאים האלה, אני נכנס בהדרגה למערכת הקשר ונמצא בה כמו צרור קטן ברשת שלה, וכל שאר הצרורות הנכונים שסביבי הם החברים שלי. וכך אנחנו עוזרים אחד לשני ומשלימים את הבעיות של כל אחד, לומדים לשתף פעולה בצורה נכונה עם המערכת הכללית, עד שנתחיל להרגיש כמו קבוצה שלמה.

ואילו הקבוצה מצידה פתאום מתחילה להרגיש שהיא נמצאת במערכת הקשר הכללי שפועלת עליה. גילוי הכוח של המערכת הכללית הוא גילוי הבורא בנו, בקבוצה. האדם אינו מסוגל להרגיש אותו לבד, חסר לו החוש המתאים לזה.

כאשר אני נמצא כמו עכביש קטן ברשת הגדולה, אז דרך החיבור עם האחרים אני מרגיש את המרחב שמסביבי, את הבורא. זה רק בתנאי שיש לי קשר נכון עם החברים.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 08.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בחירה לפי רוחי
הקבוצה היא המִפרשׂ שלי
כששבעה חזקים משבעה מיליארד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest