דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "עין תחת עין, שן תחת שן"

"עין תחת עין, שן תחת שן"

laitman_2009-02-20_5900_70.jpg

שאלה: יש בתורה אימרה שהפכה לפופולארית מאוד בעולם: "עין תחת עין, שן תחת שן". מה זה אומר מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: זה מאוד פשוט. היכן שהייתה השבירה, שם צריך לבצע את התיקון – באותה המדרגה, באותה הדרגה, ובאותה הצורה. היכן שהרצון היה מקולקל, שם אנחנו צריכים לתקנו, לעשותו מתאים ומוכן לשימוש. כדי לעשות זאת עליי, לזהות בצורה נכונה היכן התרחשה השבירה, ולתקנה באותו המקום.

מדוע? – בזה אני לומד מה עשה הבורא ומדוע, כיצד הוא סידר הכול בתחכום וכיצד הוא שׂם לי רגל בכל מצב. כל זאת, רק כדי שאני אדרוש ממנו עזרה ואלמד מהעבודה שלו.

כל עבודת התיקון נקראת עבודת ה', מאחר ואני הוא זה המזהה את הקלקול, לוקח אותו ביד, מביא אותו למקום הקלקול ומבקש ממנו לתקן. אני מתאר לעצמי מראש כיצד הקלקול הזה אמור להיות מתוקן, וכאשר הוא מתקנו, אני משלים אותו, הרי אני הולך יחד איתו. יוצא שאנחנו בעצם מחוברים איתו, עם הבורא!

אם הייתי יכול לבצע בעצמי את התיקון הזה, לא היה לי קשר עם הכוח העליון. אם הבורא היה יכול לעשות זאת בלעדי, אז מי אני בעצם ובשביל מה אני קיים? לכן, רק בצורה כזו אנחנו יכולים לעבוד עימו, בשותפות!

הבורא מצידו, מצטער על הרצונות (הכלים) השבורים, מצד אחד הוא רוצה לתקנם, אך מהצד השני, הוא אינו מסוגל לעשות זאת במערכת הכללית ללא בקשתי, ללא דרישה והוראה מפורשת מצידי. לכן אנחנו צריכים להפוך לשותפים אמיתיים איתו!

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 30.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
תשתדל להיאחז בבורא!
אבחון מדויק הוא 99% מההצלחה
לתפוס בחבל שזורק לנו הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest