דף הבית / כללי / עין הרע – זהו האגו של האדם

עין הרע – זהו האגו של האדם

photo_rav_gh70_265.jpg

שאלה: מה זאת אומרת "עין הרע"?

תשובה: כשאני מסתכל על אחרים, האגואיזם מעורר בי קנאה, שנאה, שאיפה לשלטון. אני לא רוצה שלאחרים יהיה טוב, לפחות לא יותר טוב ממני. שיהיה להם רק קצת טוב, שהם יצליחו יחסית, אבל שכולם יראו שאני מצליח יותר. ה"עין" הזאת, הרצון האנושי הזה, משפיע על אחרים כיוון שאנחנו כולנו קשורים האחד לשני. החיים שלנו מוכיחים זאת. כך הסביר לי המורה שלי, הרב"ש.

הרצונות שלנו עובדים לטובתנו או לרעתנו, כיוון שאנחנו מחוברים במערכת אחת. הרצונות שלנו משוטטים בתוכה, אין לנו אפשרות לבטל את ההשפעה של כל אחד מאיתנו על כולנו. כל המחשבות האגואיסטיות שלנו האחד על השני ועל העולם, גורמות לחברה שלנו להיות חולה וגורמות לנו לראות את העולם כמעוות. אנחנו בעצמנו מהווים את הסיבה לכל הצרות שלנו!

פוסטים קודמים בנושא:

שאלתם? – אני עונה… – 11

One comment

  1. שלום רב יקר

    עברתי הרבה תחנות לפני שהגעתי לבני ברוך – ברוך ה'

    בין התחנות עברתי גם דרך המרכז לקבלה , קראתי ספר של ברג , ובספר הוא תיאר כמה חשובות המילים שמוציאים מהפה , והוא אמר שאם מישהו אמר משהו – לא טוב, אז זה יקרה אלא אם כן, אותו האדם שהוציא את המילה הלא טובה מהפה יאמר – חס ושלום ויבטל את מה שהוא אמר בכך. 

    מאז , העיניין הכניס אותי לפוביות – והייתי נחרדת לשמוע כל פעם אם מישהו אומר משהו שמלחיץ אותי, והייתי מייד מבקשת שיבטל את דבריו בכך שיאמר – חס ושלום. כנ"ל לגבי עצמי, אני מפחדת לדבר וכל מילה שאני מוציאה מהפה אני שוקלת מליון פעם. העיניין הכניס בי חרדות רבות.

    ולמרות שכבר שנים שהתרחקתי מהמרכז לקבלה, ואני איתכם תקופה ארוכה ברוך ה' , עדיין החרדות לגבי מילים שיוצאות מהפה לא מניחות לי, חשבתי שזה ירגע מעצמו, אך טרם.

    בנוסף , פעם שמעתי אותך אומר בשיעור ( שהאזנתי לו רק מהאמצע)  שאסור לאדם לומר מה הוא רוצה- שמה יבואו מקטרגים.

    שוב נילחצתי , והחרדה רק הורחבה ועכשיו עוד יותר קשה לי להתבטא בחופשיות.

    האם תוכל בבקשה להסביר מה החשיבות שבדיבור ? ואיך להתייחס באופן בריא וראוי למילים שיוצאות מהפה .

    אודה לך מאוד אם תצליח לומר משהו מרגיע .

    באהבה והערכה.

    נ.ב. ומעניין לעניין באותו עניין – איך נישמרים מעין הרע ? ואיך לא ניכנסים לחרדות גם מזה ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest