דף הבית / חינוך, ילדים / עידן המשבר האבולוציוני

עידן המשבר האבולוציוני

דעה: ב. בובקוב, Bobkov, פרופסור לכלכלה: המציאות של תחילת המאה ה-21 הדגישה את האיום האקולוגי של השמדת האנושות כולה לקראת אמצע המאה. עוד בשנת 1991, בדיווח אנליטי שכתוב על ידי הכלכלנים-האקולוגים המובילים, ביניהם: גודלנד (Goodland), דיילי (Daly) ואל-סרפי (El Serafi), הוצאה המסקנה הבאה: בעולם הרווי מבחינה אקולוגית, השוק תשוש.

הגיע העידן של קריסת השוק, של הקפיטליזם והליברליזם, ובאותה העת, גם עידן המשבר האבולוציוני, שקשור למעבר לתפיסת עולם של נואוספרה (תודעה אנושית), הנובעת מהתפתחות מתמדת בצורה של אבולוציה נואוספרית-חברתית-טבעית. היא מנוהלת על בסיס של תודעה קולקטיבית וחברה חינוכית.

חברה חינוכית היא לאו דווקא "חברת הידע" ו"כלכלה על בסיס ידע", אלא זוהי חברה שבה החינוך וההשכלה הופכים ליסוד של יצירה רוחנית וחומרית מתמשכת ורציפה. זהו היסוד של ההתפתחות החדשנית, שבה מתממשת דרישת החוק שקודם להתפתחות האיכותית של האדם ושל התודעה הקולקטיבית (חברתית).

התייחסותי: דווקא היחס לעולם כאל אחד שלם, חייב לשמש כבסיס לכל השינויים שלנו בכל תחומי חיינו. אך בשביל לשנות את היחס מפרטי לכללי, מאישי לגלובלי, מתפיסת עולם נבדלת לתפיסה אינטגרלית, צריכים חינוך רציף ומתמשך של כל האנושות. זה חייב להיות בעדיפות עליונה בחברה.

על מנת לקרב את המימוש של הפרויקט הזה, אנחנו חייבים להוכיח את חוסר היכולת לשנות דבר באמצעות האמצעים הקודמים, ואת האפשרות להצליח אך ורק דרך איחוד החברה.

ידיעות קודמות בנושא:
העולם המשתנה והחשיבה החדשה
חינוך המבוגרים הוא המפתח במאה ה-21
משמעות החיים כבסיס לעיצוב האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest