עזר כנגדו

laitman_2008-08-21_0612

שאלה: בזמן שיעור הזוהר אני נאלץ כל הזמן להילחם עם עצמי. מה עליי לעשות כדי להישאר בכוונה נכונה?

תשובה: זהו מצב טבעי למתחילים. תשתדל בזמן השיעור לזהות, בשביל מה אתה סובל עכשיו, מי הוא הסובל שבך?! זהו הגוף, הרצון האגואיסטי שלך, שמתנגד. יש בך גוף, אגואיזם, ונקודה שבלב, השואפת אל הבורא. מהיכן אתה מסתכל על מצבך, מתוך האגואיזם או מתוך הנקודה שבלב? אם אתה נמצא באחדות עם הנקודה שבלב, אז הזוהר מאיר לך, אך האור הזה מנוגד לאגו שלך. הוא מורגש כמנוגד לך, כמו אדם שאומר משהו נגדך.

דמיין שאתה יושב מול אשתך, היא מבקרת את מה שלא בסדר בך, ואתה מקשיב ומבין שאתה באמת חייב לתקן את עצמך, ומסכים עם הביקורת. האגו הלא מתוקן שלך אינו רוצה להקשיב לה, הוא מתנגד, אך אתה אומר לעצמך: "זה לא אני, אלא האגו שהבורא ברא בי בכוונה, הוא אינו רוצה להקשיב, אך אני רוצה להקשיב לה ולאהוב אותה, כי היא מצביעה על החסרונות האמיתיים שלי, אותם אני חייב לתקן".

דמיין לעצמך את כל המצב הזה בפרטים הקטנים, עד שתבין שבאמת כדאי לך לשבת, להשתדל ולהידבק בכל מילה בספר הזוהר. לא נעים לי לשמוע את זה? – נהדר! אינני מעוניין בגילוי הזה? – נכון! ספר הזוהר אומר לי את כל האמת ישר בפנים ומביא אותי לזעם – טוב מאד! הוא חייב לעשות דווקא את זה! כך פועל עליי האור ומראה לי עד כמה אינני מתוקן. שמח ותרצה להידבק אליו, דווקא במצב כזה.

עכשיו יש לך שתי נקודות: המלכות שאיננה מתוקנת, והניצוץ שאתה צריך לחבר לאור. לך יחד עם האור נגד המלכות שלך שאיננה מתוקנת, ואז הזוהר יפסיק לעצבן אותך. התחל לעבוד עם מה שהוא מעורר בך, לעבוד על עצמך. נסה לתרגל את זה בבית עם אשתך, אחר כך העבודה עם הזוהר תיראה לך לא כל כך קשה…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.04.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בעיות גשמיות אינן קיימות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest