דף הבית / כלכלה / כסף / עזרה הדדית לא תעזור

עזרה הדדית לא תעזור

photo_rav_gh70_273.jpg

בשנת 1978 הציע הכלכלן האמריקאי וחתן פרס נובל ג'יימס טובין (James Tobin) להטיל מס בשיעור מאוד קטן של 0.5% ואף פחות, על כל הפעולות במטבע חוץ ולהשקיע את ההכנסות מהמס להתפתחות הגלובלית.
המס יכול היה להכניס 375 מיליארד $ לשנה. אפילו ממחצית מהסכום הזה יכול היה לפתור את הבעיות העיקריות בהתפתחות הגלובלית. גם אם היו מצמצמים את המס ל-0.005% ניתן היה לפתור את הבעיות של המדינות העניות.
משלם המיסים מן השורה לא מרגיש את המס הזה. ניתן היה להשתמש בכספים האלה ליצירת תמריצים בתחום הטכנולוגיות הנקיות ולהשקיע בפיתוחם במדינות העולם השלישי. זו הייתה יכולה להיות שיטה טובה ליצור מקומות עבודה, ולהכנסת השכבות העניות של האוכלוסייה לכלכלה העולמית.

התייחסותי: אין פלא שההצעה בת 30 שנה ואיש לא אישר אותה עד כה. יותר מזה, איש לא יאשר אותה לעולם, כי היא מנוגדת לטבע של האגואיזם! ואם כן יאשרו אותה, יהיה זה רק כדי לגנוב את הכסף, ומיד.

אין מנוס מתיקון האגואיזם של האדם! לכן אף אחת מהפעולות שלנו, אפילו "הטובות" ביותר, לא יעזרו, חוץ מאחת – תיקון הטבע שלנו. אין לנו כוחות לתקן את האגו בעצמנו. רק לימוד הקבלה יתקן את כולנו!

תוכנית טלוויזיה "אפקט הפרפר" – מבט על אקטואליה, משבר ופתרונו
פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

2 comments

  1. למה צריך קבלה בחיים

  2. אתת האמת פעם לא היה צריך לילמוד קבלה אבל עכשיו שהמון אנשים כבר היתפתחו למצב שהם לא יכולים להמשיך בחיים אם אלו החיים ורוצים לדעת ולהכיר את כול מחשבת הבריאה .אחרת אין להם למה ליחיות .ויש כאלה שצריכים לילמוד מיתוך הבנה שהם רואים שהעולם מישתנה וירצו להבין איך אפשר להיסתדר בחוקי הטבע מיתוך הרצון רק לחיות בשקט .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest