דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עושׂה סדר? – תתחיל מעצמך

עושׂה סדר? – תתחיל מעצמך

אם אנחנו בכוח פולשים לתוך הטבע, מנסים "לתקן" אותו בהתאם להבנתנו, אף פעם לא ייצא מזה שום דבר טוב. כי הרי לא ידוע לנו מה מזיק ומה בריא, ואיזו צורה סופית בסופו של דבר צריכה להתגלות. ברור רק דבר אחד, העולם באופן מוחלט תלוי בתיקון האדם, והאדם צריך לתקן את עצמו. אם הוא אינו מתקן את עצמו, אז הוא רואה מסביב עולם בלתי מתוקן. אך אם הוא במקום התיקון של עצמו, יתחיל לתקן את העולם הסובב, אז הוא בעצם עושה מעשה עוד יותר גרוע!

מבחוץ, בטבע הדומם, הצומח והחי, אין מה לתקן, הוא צריך להישאר כפי שהוא. והדבר היחידי שאנחנו יכולים לתקן זה את האדם בתוך עצמו. לכן, אין מה להעריך מה מועיל ומה מזיק, אם באיזשהו אופן מרביצים לי כדי שאני ייתקן בדרך, זה סימן שצריך לקבל את הבעיות האלה כעזרה.

כל החשבון נעשה רק עם האדם, כל הטבע היה נמצא באיזון בלעדינו. וכדי לקדם אותנו, הוא יוצא מהאיזון, ואנחנו מתחילים להרגיש את זה. כי הרי כל הטבע הסובב זה הרצונות החיצוניים שלנו, שאיננו יכולים לתקנם בינתיים. בחכמת הקבלה הדרגות החיצוניות האלה נקראות "לבוש" ו"היכל". איננו רוצים לתקנם, אז הם יגרמו לנו אי-נעימויות.

אם נחליט לתקנם ישירות, במקום התיקון של הרצונות הפנימיים שלנו: להשמיד איזה שהם זבובים או בעלי חיים בניסיון להיטיב בזה את העולם, אז זה יביא לאסון כפול: גם ברמה הגשמית וגם ברמה הרוחנית. לא מספיק שבפנים נמשיך לסבול, גם מ"התיקונים" החיצוניים של מה שבכלל אסור היה לגעת בו, נסבול גם כן בצורה החיצונית.

לכל דבר, הכי מזיק שבעולם, קיימת המשמעות שלו והוא צריך להתקיים. רוצה לתקן אותו, בבקשה, תתקן את עצמך בפנים! בעל הסולם צעק לפני מלחמת העולם השנייה שמחכה לנו שואה וקרא לתיקונים, אך אף אחד לא שמע לו, וכל מי שנשאר בפולין מצא את עצמו במחנות ההשמדה… אך גם היום אנחנו עדיין לא שומעים את קריאות ההזהרה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 22.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הכול תלוי במדרגת האדם
לאן נכוון את הכוח שניתן לנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest