"עורו וקומו!"

מתוך ספר "אורות" של הראי"ה קוק, "המלחמה" פרק ט':

"בנין העולם, המתמוטט כעט לרגלי הסערות הנוראות של חרב מלאה דם, דורש הוא את בנין האומה הישראלית. בנין האומה והתגלות רוחה הוא ענין אחד, וכולו הוא מאוחד עם בנין העולם, המתפורר ומצפה לכח מלא אחדות ועליונות.

וכל זה נמצא בנשמת כנסת ישראל. רוח ה' מלא בה, רוח שם מלא בקרבה, ואי אפשר לרוח אדם, שהרגשת נשמתו פועמת בו להיות שוקט בשעה גדולה זו, מבלי לקרא לכל הכוחות הצפונים באומה: עורו וקומו על תפקידכם. קול ה' קורא בכח, ומתוכיות נשמתנו ומתנועות החיים אנו מבחינים אותו. ישראל מוכרח לחשוף את מקור חייו, לעמוד הכן על רגלי אפיו הרוחני.

כל התרבויות שבעולם יתחדשו על ידי חדוש רוחנו, כל הדעות יתישרו, כל החיים יאורו בשמחת לידה חדשה בהתקוממותנו, כל האמונות ילבשו בגדים חדשים, יסירו את הבגדים הצואים מעליהן ויתלבשו בלבושי יקר אשר הוכנו מאז לכל גוי וכל אדם בבאר ישראל. ברכת אברהם לכל גויי הארץ תחל את פעולתה בתקף ובגלוי ועל פי יסודה יחל, מחדש, בניננו בארץ ישראל. החורבן העכשווי הוא הכנת תחיה חדשה…"

בתקופת הגלות הרעיון הזה, השיטה הזאת, פעלה בצורה נסתרת בעָם ישראל. אבל החל מזמן האר"י והלאה, כאשר תקופת הגלות הסתיימה, השיטה החלה להתגלות. מאחר והגלות הביאה להתכללות הדדית, אז היום החלקים הכי זכים של הנשמה מתחילים להתעורר בכל מקום.

כך התיקון נמשך מהחלקים הקלים, ליותר ויותר כבדים. כל אחד שהכוח להכיר ולגלות את הבורא התעורר בו, ומי שמוכן לפעול לקראת זה, הוא נקרא "ישראל" (ישר – אל).

ויחד עם זה, במישור הגשמי קיימת גם כן קבוצה שנקראת "עָם ישראל". גם על אלו וגם על אלו מוטלת חובת התיקון. אם ה"רשימו" "ישר – אל" עוד לא מתגלה, אז אי אפשר לתבוע מהאדם הזה שום דבר. הוא פועל לפי הרצונות שלו: אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד מושכלות. ואלה שמרגישים שיש להם דחף לגלות מה הטעם בחיינו, משתדלים לממש את ה"רשימו" שלהם בהתפתחות הרוחנית מעל להתפתחות הגשמית, ובונים זה על פני זה.

לתקופת התיקון שלנו לא הייתה שום דוגמה בהיסטוריה, ולכן אנחנו לא יכולים לקחת דוגמה זו מאף מקום. היא מיוחדת בזה, שאנשים שיש בהם את ה"רשימו" "ישר – אל", חייבים לממש את שיטת התיקון בפועל לצורך בניית הכלי השלם שנקרא "בית המקדש השלישי".

לצורך המימוש של בניית הכלי הם צריכים תחילה לתקן את החיבור ביניהם, מפני שהכלי בנוי מאיחוד של כל ה"רשימות" הללו יחד. ויחד עם זה הם צריכים למשוך את כל יתר הכלים, הנשמות, החל מהכלים הקלים ועד לכלים יותר ויותר כבדים וקשים לתיקון.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אי אפשר לשנות את מקום המפגש עם הבורא
ישראל באות וברוח
היציאה לקהל היא צעד ראשון לקראת הבורא

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/XMAkc

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest