דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולמך תראה בחייך

עולמך תראה בחייך

הנברא הוא כוח הרצון לקבל המשותף שלנו, שעומד כנגד כוח ההשפעה. שני הכוחות המנוגדים הללו הם כמו "פלוס" ו"מינוס" – הקטבים הצפוני והדרומי של המגנט. כל הבריאה היא תוצאה של שיתוף הפעולה בין שני הכוחות הללו.

ואם שני הכוחות הללו נפגשים ומתחברים לשם ביצוע עבודה, קבלת אנרגיה או תוצאה ברמה שלהם: בדרגת הדומם, הצומח והחי – אז הם יוצרים בהרגשה שלנו כזאת מציאות שנקראת "העולם הזה".

אבל אם כתוצאה מההתפתחות שלנו אנחנו מתחילים להרגיש צורך להשתמש בכוחות הללו לא בצורה שכוח הקבלה ישלוט על כוח ההשפעה, אלא להיפך, שכוח ההשפעה ישלוט על כוח הקבלה, מפני שהיכולות שלנו הן בלתי מוגבלות – אז ההתפתחות שלנו תעלה אותנו למדרגה של כוח ההשפעה, ואנחנו נתחיל להרגיש את עצמנו במערכת העליונה, בעולם העליון.

אבל במקום זה אנחנו בינתיים רואים את תמונת העולם הזה, ומרגישים את עצמנו בשליטת הכוח האגואיסטי, ובמקום כוחות אנחנו רואים את החומר הגשמי. הרצון האגואיסטי מצייר לנו כאלה תמונות של הטבע הדומם, הצומח והחי, שאותן אנחנו מכנים "העולם הזה". ומתוך כל זה קשה לנו לתאר את המציאות הרוחנית.

אלה שעברו את הגילוי הזה, מסבירים שאפשר לא לחכות עד שתתבצע ההתפתחות הטבעית, שאותה ללא ספק כולם ישיגו בסופו של דבר, כל חלקי הרצון לקבל. אבל אנחנו יכולים לזרז את ההתפתחות שלנו כדי להשיג את המצב הרצוי תוך מספר ימים, חודשים או שנים. כמו שנאמר: "עולמך תראה בחייך".

הכול תלוי איך אנחנו מנסים להתחבר. ולא להתחבר כדי לצבור סכום כוח גדול, אלא כדי להגיע לכוח העליון שנמצא מעלינו.

כלומר, אנחנו לא מתחברים כדי לחבר יחד את הכוחות של כל המשתתפים, כמו בקבוצת ספורט או בגדוד צבאי. אנחנו רוצים לגלות בקשר בינינו איכות חדשה, שלא נמצאת באף אחד מאיתנו, שנקראת "תכונת ההשפעה".

אם נגלה את התכונה הזאת בינינו, לא בתוך כל אחד, אלא בנטייה שלו לאחרים, שנקראת "אור חוזר", "אור חסדים" – אז בו נגלה את הכוח העליון שבא לקראתנו, שנקרא "הבורא". בתוך אור החסדים מתגלה אור החכמה. בכוח ההשפעה שנובע מאיתנו, אנחנו מגלים את כוח ההשפעה העליון.

לכן, הכול תלוי עד כמה כל אחד מאיתנו ישתדל לצאת מתוך עצמו וכך להתחבר לאחרים, כדי להשפיע להם, לגלות להם את הכוח העליון בנטייה שלנו מתוכנו החוצה. זה בלתי אפשרי! מפני שבתוכנו לא קיימת התכונות האלה, ושום מאמץ מצידי לא יוכל להפיק מתוכי את מה שלא קיים בי. אין בי השפעה!

ומה יש בתוכי? – תכונה מנוגדת להשפעה, שהיא תוצאה מהשבירה, שהתרחשה דווקא לשם כך בשורש שלי, עוד לפני הבריאה שלי. כל זה היה כדי שעל ידי גילוי ההופכיות שלי, אני אדרוש את תכונת ההשפעה האמיתית. אני צריך לדרוש אותה מהכוח העליון, מפני שרק הוא מסוגל להפוך את הכוח האגואיסטי שלי, את האגו שלי, להשפעה ואהבה.

כך השנאה תהפוך לאהבה. אבל העיקר הוא שתוך כדי העבודה הזאת, אני יוצר את הקשר עם הכוח שמתקן אותי, עם הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 22.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עולם רוחני – זה לא מיסטיקה
ליצור רצון נוסף באדם
ההתחלה והסוף נקבעו מראש, ואת התהליך תלמד בדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest