דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / עולמות – מידות הקשר

עולמות – מידות הקשר

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

בעל הסולם כותב, שכולם מחויבים בלימוד חוכמת הקבלה. כי האדם נולד, רק בשביל לתקן את עצמו.

העולם שלנו נוצר מסיבת שבירת הנשמות, כשנשמה אחת כללית התנפצה למיליארדי חלקים, נשמות פרטיות. היום אנחנו נמצאים במצב של פירוד, שמורגש בצורה של "העולם הזה". למעשה, העולמות, העליון והתחתון, אינם קיימים. הם בסך הכול תוצאות של תפיסה והבנה אנושית של מידות הקשר שבין הנשמות.

"עולם" נקרא מידת הקשר בין הנשמות. המידה הנוכחית מצטיירת כ"העולם הזה".

אם הנשמות יתחילו להתקרב, אז קשר הדדי והדוק יותר ביניהן ייקרא "עולם היצירה", וקשר עוד יותר הדוק ייקרא "עולם הבריאה" וכן הלאה. על ידי חיזוק הקשר שבין הנשמות אנחנו נרגיש את כל העולמות בצורה עקבית, נעלה במדרגות שלהם, עד לעולם אין סוף, איפה שהכול אחד!

חוכמת הקבלה זו שיטה, העוזרת לכל הנשמות להתחבר למצב המתוקן. זאת הסיבה, מדוע היא כל כך חיונית עבורנו.

רשומות קודמות בנושא:
העולם בעיני הבורא
להקיץ מהחלום לעולם חדש
הרוחניות לא נמצאת אי שם, מאחורי העננים, אלא כאן, בינינו
רשומות נוספות במדורים: התפתחות רוחנית, שיעור הקבלה היומי, מציאות מדומה, אדם הראשון

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/pc6rS

2 comments

  1. ברכת שלום על התורה/רב"ש/פרשת בהעלותך/מאמר קעב

                                        קעב

                           מהו ענין המנורה בעבודה

    בהעלותך את הנרות (ח,ב). פירש רש"י : על שם שהלהב עולה, כתוב בהדלקתן לשון עליה. שצריך להדליק עד שתהא שלהבת עולה מאליה. אל מול פני המנורה יאירו 'שבעת הנרות'. משמע, שכל שבעת הנרות יאירו אל פני המנורה.

    ויש להבין על דרך העבודה, מה מרמזת לנו הדלקת המנורה.

    הנה כתוב : "נר מצווה ותורה אור", הגוף נקרא בחינת נר, שצריכים להדליק אותו שיאיר. ועל ידי מה מדליקים אותו  – על ידי התורה. היינו, הגוף  – רצון לקבל לעצמו. ועליו היה צמצום,  שאין האור מאיר לנקודה זו. ונקודה זו נקראת יצר הרע. ורק על ידי מאור התורה יכולים להחזירו למוטב, שזה נקרא הטבת הנרות. ואז נקרא הגוף מנורה. והגוף נברא עם ז' מידות חג"ת נהי"מ דקדושה, ולעומת זה יש ז' מידות רעות, הנקראות ז' עמים.

    אולם לא יכולים להדליק את הגוף בפעם אחת, אלא שיש עליות וירידות. לכן כתוב בהעלותך, שכל פעם צריכים להדליק – עד שתהא שלהבת עולה מאליה, היינו שכבר לא צריכים להתגברות כל פעם. וזהו לאחר שהאדם זוכה לאמונה בקביעות. ומטרם זה אומרים שהאדם צריך להתגבר, בכל פעם הדלקה מיוחדת. וזה שייך כשיש אמונה חלקית, שאז שייך להתגברות. ועבודה זו נמשכת עד שהשלהבת עולה מאליה, שזהו דוקא לאחר שהאדם זכה לאמונה בקביעות.

    אולם האדם צריך לדעת : זה שרוצים שהגוף הנקרא מנורה, יאירו שבעת הנרות שלה, שיהיה ממולא עם שפע – אין הפירוש שיאירו בשביל הגוף, אלא ששבע המידות יאירו – אל מול פני המנורה, כלומר פנים של המנורה, וזה שכתוב "דע לפני מי אתה עומד", זאת אומרת שכל המנורה תאיר נגד הפנים, שזה נקרא פני ה', כלומר לשם שמים ולא לעצמו.

                                                     *  *  *

    תמצית מהנ"ל:

    אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות (שם)

    פני המנורה זה הבורא. שבעת הנרות, היינו שבוע ימים. היינו ששת ימי המעשה ושבת (שכל ששת ימי המעשה הוא הכנה לשבת, היינו למלכות) הם יאירו אל מול פני המנורה, שהוא הבורא שהוא הפנים של המנורה, שהוא מאיר למנורה.

    ושבעת הנרות צריכים להאיר על מנת להשפיע לבורא ית', שהוא פני המנורה.

    בהעלותך. פירש רש"י : שצריך להדליק עד שתהא שלהבת עולה מאליה.

    על ידי ריבוי הכפיות, שנקרא: "כופין אותו – עד שיאמר רוצה אני", זה נקרא "עד שתהא שלהבת עולה מאליה".

  2. חלמתי שאני הולכת ברחובות

    ומכל מקום צועקים:" זוהר, זוהר"

    עד שלא יכולתי לשאת את הצעקות והתעוררתי לשיעור בוקר.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest