דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולם שבו "אין עוד מלבדו"

עולם שבו "אין עוד מלבדו"

laitman_2010-05_ny_930cb3b636_b-70.jpg

האדם נברא בכזה מצב, שנראה לו, כאילו קיימים בני אדם אחרים ושעולם גדול סובב אותו. אבל כל זה, אלה הם הרצונות הפנימיים שלו, שאותם הוא לא יכול לחבר בינתיים יחד, כדי סוף סוף לראות, שקיים רק הוא לבד, העומד מול הבורא. וכל העיוותים, ההפרעות, המחשבות והרצונות הזרים, כאילו שהם אירועים "מקריים", שמתרחשים עימו, הוא צריך לשייך לא למקורות ולסיבות הרבות והמדומות, שבינתיים מצטיירים לו מחוסר שלמות של עבודתו, אלא רק לבורא.

ומזה מורכבת העבודה הפנימית. כי הרי, כל מה שהאדם לא משייך לבורא, אלא לכוחות אחרים: לבני אדם אחרים, לכל מיני סיבות הגורל, ואפילו לעצמו, כל זה נקרא "אלוקים אחרים". מפני שיוצא, שהוא מחשיב את עצמו כתלוי במשהו, חוץ מהבורא, כאילו שקיים עוד איזה שהוא כוח נוסף, שיכול להיות מקור השפעה עליו: טוב או רע.

אנחנו חייבים לממש את העיקרון הזה "אין עוד מלבדו", על פני כל ההפרעות, שבכוונה מבלבלות אותנו, כדי שאנחנו נלמד לכוון את עצמנו לכוח היחיד, למקור אחד.

בעבודה הזאת קיימים כמה סוגים, כאילו שלבים שונים :

  • לברר את ייחודיותו של המקור: האם קיימים עוד איזשהם מקורות, או שהוא האחד?
  • לברר את טבע המקור: האם הוא טוב או רע?
  • לברר את היחסים שלי עם המקור: "למען עצמי" או "למען ההשפעה"?

את העבודה ביחס למקור, האדם מבצע מתוך הכלי האישי הרוחני שלו, רצונות, בזה שמתחבר עם כל השאר ואז מרגיש את עצמו, כנברא היחידי. הוא גם כן מאחד את כל הכוחות, שפועלים עליו, את כל המקורות השונים, למקור אחד. כלומר בעבודה קיימים כמה סוגים, וזה תלוי איך שמתחברים שני אלה: האדם והבורא.

מתוך שיעור על מאמר מספרו של בעל הסולם "שמעתי", 07.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל הבריאה על ציר אחד
יד ששוברת אלוקים אחרים
זו אינה הגרלה, אלא תמרורים בדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest