דף הבית / חינוך, ילדים / עולם רוחני – סרט ההרפתקאות הכי טוב שיש

עולם רוחני – סרט ההרפתקאות הכי טוב שיש

עולם רוחני - סרט ההרפתקאות הכי טוב שיש (שיעור ילדים)קטע אחרון חביב משיעור לילדי "בני ברוך" שהיה לי בפורים.

בשביל מה קיימת הגשמיות אם היא לא נצחית?
את הגשמיות אנו צריכים לזמן מסוים, כדי לעלות ממנה לרוחניות. לכן מספיק לנו קצת להרגיש את החיים האלו, ומהם להתעלות לעולם הרוחני. אחר כך הגשמיות נעלמת, כי אין לנו יותר צורך בה.

במילים אחרות, אנו באים לעולם הזה לזמן מאוד קצר, כדי שבתוך החיים האלה נרגיש את העולם הרוחני, ואחר כך אנחנו מפסיקים להרגיש את העולם הגשמי. זה לא שמתים או לא מתים, אלא מפסיקים להרגיש אותו – כי הרוחניות חשובה יותר.

אתן דוגמא: נאמר שיש לך איזה ספר מעניין לקרוא, וחוץ מזה אתה שם לב שבטלוויזיה משודר סרט הרפתקאות מאוד מאוד יפה. מה עכשיו? הסרט מושך אותך יותר מהספר, אתה עוזב את הספר, והולך לטלוויזיה, נכון? אותו דבר קורה כשמגלים את הרוחניות.

העולם הזה דומה לספר. כשפתאום מתגלה לנו העולם הרוחני, סרט הרפתקאות, אנו נכללים בסרט ועוזבים את העולם הזה שהפך ללא-חשוב.

2 comments

  1. זוהר ואתחנן, מאמר האהבה אות סט ע

    סט) מצוה, לאהבה. והרי העמדנו, שאהבת הקב"ה פירושו שהאדם צריך לאהוב אותו אהבה רבה כאברהם, שאהב את הקב"ה באהבה רבה, ומסר גופו ונפשו אליו. מכאן למדנו,  מי שאוהב את הקב"ה הוא מקיים עשרה מאמרות דהיינו עשר ספירות למעלה ומטה. ועל כן כל אלו עשרה נסיונות שנתנסה בהם אברהם, ועמד בכולם, הם כנגד עשרה מאמרות, כי כל נסיון הוא מאמר אחד, דהיינו ספירה אחת, שנתנסה במאמר ההוא ועמד בו.

    ע) ועל כן הם עשרה נסיונות, כנגד עשר ספירות, ובכולם עמד אברהם, משום שנקשר ונתדבק בימינו  של הקב"ה שנקרא אהבה רבה, דהיינו חסד דזעיר אנפין. מה הטעם שנקרא אהבה רבה. הוא, משום שמי שעומד באהבה זו נקשר בעולם העליון, שהוא זעיר אנפין. אהבת עולם הוא סוד עולם התחתון, דהיינו מלכות. שאהבת הקב"ה נקשרת בה. והכל,  אהבה רבה ואהבת עולם, הוא סוד אחד בלי פרוד בניהם. והנה למדנו, סוד האהבה, שאהבה עולה על כל העבודות שבעולם, באהבה מתייקר שמו של הקב"ה יותר מכל, ומתברך. ברוך הוא לעולם ולעולמי עולמים. ונתבאר סוד האהבה.

  2. נועם דוייב

    אז אנחנו במצב ש…

    הספר כבר לא ממש מעניין!

    יודעים שיש תוכנית מעניינת בטלויזיה (כי כך אומרים לנו)

    ואנחנו לא מצליחים לכוון אותה ולהפעילה.

    והבעיה הגדולה היא-

    אין מישהו אחר שהוא טכנאי שיכול לבוא לכוון עבורנו.

    אנחנו צריכים ללמוד לבד לתקן את הטלויזיה שלנו.

    שנצליח

    אמן

    🙂

    והילדה,

    מתוקה ומקסימה , איזו נחת רוח

    דור חדש ונפלא גדל ממש לידנו 🙂

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest