עולם קטן ונבוך

laitman_2010-05_ny_930cb3b636_b-70.jpg

שאלה: מה צריך לעשות כדי להתחבר עם הרצונות של אנשים אחרים? האם מספיק פשוט לרצות את זה?

תשובתי: צריכים להיות מעשיים ולהסביר, שכל אחד לפחות יבין מדוע רע לו. בדומה לאופן שבו אנחנו נוהגים עם ילדים קטנים. אם הילד קיבל מכה והוא בוכה, קודם כל צריך להסביר לו מה הסיבה שבגללה זה קרה, כדי שבפעם הבאה הוא ייזהר.

לאחר מכן, צריך להסביר לו כיצד לתקן את מה שקרה. כיצד להצליח, במיוחד לאור הניסיון מהטעויות האלה.

עכשיו כל העולם נכנס למצב מיוחד שבו מתגלה שדה הכוח העליון, הקשר בין כולנו. והאנושות אינה מוכנה אליו, היא אינה מותאמת אליו בתכונותיה. לכן הרשת הזאת שמתגלה לנו, מעוררת הרגשה של שבירה, קריסה, משבר. שום דבר לא מצליח לנו, הכול כמו נמצא בערפל, מבולבל.

קודם כל, כמו לילד קטן ומבולבל, צריכים להסביר את הסיבה למה שקורה ולהסביר את כל התהליך. יהיו כאלה שיתחילו להבין מוקדם יותר ויהיו שיבינו מאוחר יותר. בגדול זה נקרא הכרת הרע. השלב הראשון של התיקון. אומרים לאדם: תראה מדוע רע לך!

ועכשיו בואו נראה מה לעשות כדי שיהיה לנו טוב. אם תישאר באותו המצב כמו עכשיו ולא תשקיע שום מאמצים כדי להביא את עצמך להיות מותאם למערכת הזאת שמתגלה לנו, לא תצליח להגיע לחיים טובים.

וכאן מתגלה שיטה, חכמת הקבלה, שמסבירה לאדם מהי סיבת הרע וכיצד להימנע ממנו. אנחנו מתחילים להבין בהדרגה שזה תלוי בקשר נכון וטוב בין כל בני האדם, שנקרא "ערבות הדדית", מפני שבאופן כזה אנחנו מביאים את עצמנו להיות מותאמים לרשת הזו.

ככל שנתאים עצמינו אליה בצורה טובה יותר, כך נרגיש טוב יותר. לפחות נתחיל להתקרב מההרגשה הרעה להרגשה טובה, בהדרגה.

ואם נתקדם עוד יותר, ייתכן שנתכונן מראש בצורה כל כך טובה לקראת גילוי הרשת הזאת, שנצעד מהצלחה להצלחה. הכול תלוי בהכנה שלנו.

מתוך שיעור על ספר שמעתי, 30.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הפרקים המסוכנים של ההיסטוריה
כל ההתפתחות של האנושות היא התפתחות הקשרים
להפיץ את האהבה בכל העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest