דף הבית / המשבר ופתרונו / עולם מולטי-אתני

עולם מולטי-אתני

Laitman_2011-01-27_3651_w.jpg

ידיעה: העתיד של אירופה מאוים לא רק על ידי המשבר הפיננסי, אירופה מתקרבת מאוד למשבר דמוגרפי. הסיבה לכך היא, בהזדקנות וצמצום האוכלוסייה. הפתרון היחיד הוא הגירה מאסיבית. אולם, המדינות שמאבדות את תושביהן, משדרות גישה המתנגדת לזרים. העלייה בהתנגדות להגירה מעוררת חששות כבדים בנוגע לעתיד, שבו ככל הנראה כמות המהגרים תגדל, ואילו תנאי החיים יתדרדרו מטה. כאן קיימים שלושה תרחישים אפשריים:

  • הגידול בהתנגדות להגירה יכריח את הממשלות לוותר על הרחבת הגבולות.
  • המנהיגים האירופאים יוכלו לשכנע את העמים להסכים להרחבת ההגירה. זה יספיק לחידוש הצמיחה הכלכלית, להצלת מערכות הבריאות והפנסיה. עם זאת, המגמה הזו עלולה להביא לתוצאות חברתיות ותרבותיות מסוכנות.
  • גרמניה, איטליה ופולין ילכו בעקבות קנדה וארה"ב, ויהפכו למדינות פתוחות להגירה. המדינות הללו זקוקות למהגרים, שישמרו על כללי החברה החופשית הדמוקרטית. אולם הם צריכים גם לקבל את האפשרות של קיום יהודי פולני, גרמני שחור ואיטלקי מוסלמי.

למדינות אירופה, שעליהן מאיימת הפחתה מהירה של האוכלוסייה ורוצות להימנע מהסכנה של קריסה כלכלית ומתח בחברה, אין ברירה אחרת אלא להפוך למדינות מולטי-אתניות.

התייחסותי: אין ספק, שכל העולם יהפוך למולטי-תרבותי וחסר גבולות. האם זה יקרה בעיכוב של עשרות שנים או בצורה הדרגתית וחלקה, זה תלוי בהבנה שקבלת חוקי התפתחות החברה היא בלתי נמנעת. חכמת הקבלה מסבירה את כל המתרחש, ולכן מי שלומד את החכמה הזו לא מוצא את עצמו בחוסר ידיעה או בציפייה להפתעות…

ידיעות קודמות בנושא:
מה נותנת ההגירה?
איך לפתור את הבעיות הדמוגרפיות?
אירופה והירידה הדמוגרפית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest