דף הבית / המשבר ופתרונו / עולם ללא מנהיגות ("0-G")

עולם ללא מנהיגות ("0-G")

Laitman_2011-02-03_3788_w.jpg

דעתו של איאן ברמר, נשיא חברת המחקר והייעוץ הגדולה Eurasia, שהכריז: אנחנו לא חיים בעולם שבו שולטים "20-G" או "7-G", אלא בעולם של "0-G" – מנהיגות עולמית אפס! היום העולם מצפה למישהו שאפשר יהיה להטיל עליו אחריות לפתרונן של בעיות קשות במיוחד.

לפני המשבר הכלכלי היה לארה"ב תפקיד מכריע, הם עמדו בראש כל מוסדות המפתח לכלכלה: הבנק העולמי, קרן המטבע הבינלאומית (International Monetary Fund), האו"ם. נכון לעכשיו, ארה"ב כבר לא הארגון המוביל בעולם, כלומר, נשארה רק מנהיגות ברמה מקומית ולא ברמה העולמית.

בשנת 2013 ארה"ב תנסה לקדם את הסכם סחר השותפות הכלכלית בין מדינות האוקיינוס השקט בהיקף של 40% מהתוצר המקומי הגולמי העולמי. זהו פתרון בתנאים של עולם ללא מנהיגות וסכנות הולכות וגוברות.

התייחסותי: ההתפתחות החברתית הובילה אותנו ליישור הכללי. על אף העובדה שהתהליך הזה ממושך, אך הוא כבר החל. לא יכול להיות אחרת, מפני שהעולם מתקדם לקראת אינטגרציה מוחלטת, לאיחוד ולחיבור. נגד רצונו – על ידי סבל, או מתוך הכרה – בהסכמה. אף ששתי הדרכים הללו מובילות לאותה המטרה, הן שונות: דרך אחת היא ארוכה עם מלחמות, הרס, רעב, או דרך שלום, מהירה, קלה ושמחה. בחירת הדרך היא בהסכמה לקבל או לא לקבל את הנחיצות בחינוך האינטגרלי עבור כולם, כאמצעי להשגת המטרה בדרך הטובה.

ידיעות קודמות בנושא:
הנפילה של ההגמוניה העולמית
עולם ללא מנהיג
המציאות החדשה של העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest