דף הבית / חינוך, ילדים / עולם חדש וחשיבה ישנה

עולם חדש וחשיבה ישנה

על ידי זה שאדם לומד בקבוצה של הלימוד האינטגרלי, הוא עולה לדרגה הבאה של ההכרה הקיומית שלו ושל העולם, לדרגה הבאה של ההרגשה, שנקראת "אדם". היום אנחנו עדיין מנוהלים על ידי אינסטינקטים.

אנחנו צריכים להתחיל להרגיש בתוכנו את הדרגה החדשה הזאת, את האיחוד החדש, את החשיבה החדשה, את ההרגשה החדשה של עצמי ושל האחרים, כמשהו משותף, אינטגרלי, גלובלי, את מה שהטבע דוחף אותנו אליו, אך עדיין איננו מרגישים בינתיים.

אנחנו רואים שאנחנו כבר לא מתמצאים בעולם האמיתי. הוא איכשהו מתפורר, מתפזר, ואיך לעשות אותו אחר או פשוט להבין אותו, עדיין איננו מתארים לעצמנו.

השיטה האינטגרלית נועדה לתת לאדם מיקוד לעולם אינטגרלי חדש שמתגלה לו עכשיו, אבל שאותו הוא לא תופס במבט הקודם שלו על העולם. יוצא, שהעולם הקודם כבר לא עובד, ואת העולם הבא אני לא רואה, מפני שהעיניים שלי, החושים שלי עדיין לא פועלים כלפיו.

לכן אנחנו עוסקים בשינוי מחדש, בהכוונה הפנימית של האדם לחברה אינטגרלית, לעולם אינטגרלי, לטבע אינטגרלי, לכך שהכול סגור, הכול מאוחד, קיים כוח אחד ויחיד של הטבע, שמנהל את כל זה ואנחנו נמצאים בתוכו. כלומר, אנחנו, שסבורים שמנהלים את עצמנו, למעשה מנוהלים על ידי הטבע.

במשך כמה אלפי השנים האחרונות של ההתפתחות היה נדמה לנו שאנחנו בעצם שולטים במערכת הניהול. יכול להיות שאנחנו, לא מכירים אותה בצורה טובה ובשלמותה, אבל היא נמצאת לפנינו, זהו חלק מכאני נטו של הטבע, ואנחנו יכולים להשפיע עליו כי אנחנו הרי בכל זאת כאלה מפותחים, בעלי תודעה, יצורים חכמים, נזר הטבע. אנחנו יכולים ללחוץ עליו, לנהל, להזמין בו כל מה שרוצים וכל אחד מאיתנו יכול להתייחס לטבע כראות עיניו. בסופו של דבר, כך אנחנו התפרקנו.

למען האמת, שום דבר טוב לא יצא מזה. אנחנו כל הזמן עוסקים רק בעצמנו: איך למלא את החיים המסכנים שלנו, איך לסבול כמה שפחות, איך "לטפס" אחד על השני וכולי. אנחנו דומים לג'וקים שרק רוצים לעולות יותר גבוה זה על זה, ומתפזרים בגלל מלחמות, משברים ושאר הבעיות, אחר כך שוב מטפסים ושוב נופלים.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 01.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מאינסטינקטים קדומים לדרגת "אדם"
המעבר לחשיבה אינטגרלית
התעלות מסתורית "מעל עצמנו"


השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest