עולם הרצונות

laitman_2009-07-21_0191_us-70.jpg

ספר הזוהר מספר על "העולם הבא" ועל "העולם הזה", אך אל לכם לחשוב שמדובר על העולם הגשמי שלנו. אין הזוהר אומר ולו מילה אחת על הגופים הגשמיים ועל העולם המורגש על ידינו. כל מה שמתרחש עימנו, אינו נחשב כלל ברוחניות. כל מה שמתרחש בתוך הרצון לקבל למען עצמו בדרגות דומם, צומח וחי, אינו מתואר כלל בחכמת הקבלה, מאחר וזה אינו ניתן לתיקון. ניתנים לתיקון רק היחסים של בני האדם כלפי האיחוד בינם לבין עצמם ובינם לבין הבורא.

כאשר בספר הזוהר כתוב "העולם הזה", הכוונה היא לכל מיני סוגים שונים של רצונות שבאדם. חכמת הקבלה עוסקת רק בתיקון הרצונות. הבורא ברא רצון, ואותו הוא רוצה להביא להידמות אליו. ואילו הגוף הבהמי שלנו, זו רק הרגשת הרצון הזה. כל הטבע הדומם, הצומח והחי של העולם הזה, הוא הצורה החיצונית ביותר של אותו הרצון שאינה ניתנת לתיקון.

אין מה לתקן בעולם שלנו! והמקובל הגדול ביותר והאדם הרגיל ביותר עשויים מאותו הבשׂר. ניתן לבצע השתלת איברים מאחד לשני, ואין שום דבר קדוש או מושחת בגופים האלה, גם זה וגם זה ימותו. הכול מתחיל אך ורק מהרצון הרוחני, היכן שישנן כוונות למען עצמי ונגד הבורא, שזה נקרא טומאה, והקדושה היא הרצון בכוונה על מנת להשפיע, למען הבורא. אך מדובר רק על הרצון, ולא על הגוף הגשמי.

זה כאילו שהייתי מעמיד לפני מסנן מיוחד, אשר מעָקֵב את החומר של העולם הזה ומשאיר לראות רק את החומר הרוחני, הרצון להשפיע. אנחנו לומדים את חכמת הקבלה, כלומר אודות אותם הרצונות שצריך להביא להידמות לבורא, ושאר הרצונות ייעלמו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 07.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
הראי של רצונותינו
העולם הרוחני – זה העולם של רצונותינו
מסע בעולם הרצונות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/lNxUW

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest