עולם הפוך ראיתי

מיכאל לייטמן

שאלה: אתה אומר, שהאדם צריך לתקן רק את עצמו ולא את העולם. אבל איך אפשר שלא לנסות לתקן את העולם, אם אני רואה שרוב האנשים בכלל לא רוצים לתקן את עצמם ומנהלים אורח חיים בהמי? איך אני צריך לתקן את עצמי?

תשובה: אתה צריך לתקן את עצמך כך, שלא תראה שהם מנהלים אורח חיים בהמי. במקום להצטער על האנשים האלה, תצטער על עצמך, על זה שאתה רואה אותם כך. אם תתקן את הראיה שלך, אם תתקן את עצמך, תראה אותם שמחים ומשגשגים, תראה אותם אחרת! מי שנראה לך מסכן, ייראה שמח ומאושר! תראה אותו כעשיר ולא עני. תראה שמי שהתעניין רק בבירה ובכדורגל, הוא בעצם תלמיד של חכם, שהשיג את כל העולמות.

לכן עליך לבכות ולהצטער על כך שאתה רואה אותם כך, רק בגלל שאתה לא מתוקן, ובעיניך המקולקלות אתה רואה אותם בצורה מעוותת. כל העולם הוא השתקפות של מה שיש בך בפנים! בתוכך נמצאים כל חטאי העולם. אם אתה רואה עניים, מקולקלים וחולים, סימן שאתה בעצמך מקולקל. אחרת, היית רואה עולם מלא טוב.

אם הבורא הוא טוב ועושה טוב, אז איך יכול להיות משהו רע בעולם?! הכול בגלל שאין בך את הטוב הזה, אחרת היית רואה עולם בוהק. האדם לא צריך לתקן את העולם, הוא צריך לתקן רק את ראייתו. אין לך את מי לתקן, חוץ מאשר את עצמך! כשתתקן את עצמך, תראה שהעולם מלא אור. זהו עולם אינסוף, המלא שפע ושלמות, אך בגלל שאנחנו לא מושלמים, אנחנו לא רואים זאת. הוא נסתר מאיתנו תחת 125 כיסויים, שאותם עלינו להסיר.
kab_sifria_40.jpg שיעורים על פי המאמר "ההסתר והגילוי של הבורא"

פוסטים קודמים בנושא:
שנה את עצמך והעולם ישתנה
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, התפתחות רוחנית, מציאות מדומה

3 comments

  1. עניין תפיסת המציאות הוא נושא קשה מאוד לתפיסה אך מרתק,ככל שהזמן עובר העקרון הפשוט של העולם המדומה לאט לאט מתבהר, למרות האגו המפותח שלנו קשה לנו לתפוש שכל המציאות "החיצונית" לנו בעצם נבראה אך ורק עבורנו ואין מישהו אחר שצופה בסרט שלי.רק כאשר מתחילים להבין שאני רואה עולם מקולקל דרך העניים המקולקלות שלי, רק אז אפשר להתחיל להבין איך אני משנה הכול בתוכי…העבודה רק מתחילה….Smile ובטח שלא הבנתי הכל…

  2. זה הכי פשוט והכי מורכב בו זמנית

  3. על כך הייתי קורא תפילה מתהילים "הבוטחים  ב ה' כהר ציון לא ימוט לעולם ישב."

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest