דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולם הכוונות שלנו

עולם הכוונות שלנו

laitman_2010-11-09-11_6785-70.jpg

כל חכמת הקבלה מדברת רק על פעולות ההשפעה שמיושׂמות בקשר בינינו. כי הרי כל המציאות נמצאת בהשפעה, חוץ מהעולם הזה שנמצא לפנינו בתכונה מנוגדת, שם כל אחד מקבל לעצמו כמה שרק הוא יכול. במגמה הזאת, "הבליעה לתוכנו", אנחנו מרגישים את המציאות שלנו.

תארו לעצמכם רצונות קטנים שכביכול מפוזרים במישור, אם כל אחד מהם מתכוון להרוויח כמה שיותר על חשבונם של האחרים, הם יוצרים ביניהם קשר שנקרא "העולם הזה", בכל הצורות של החומר שלו. ואז בני האדם מתחברים ביניהם על פי היררכיה, מתחתנים, מולידים ילדים, מתאחדים, הכול בהתאם לכוונה שלהם ליהנות מהאחרים. כך הם מסתדרים ביניהם. וזה נקרא "העולם שלנו", "המציאות הזאת", בכל הדרגות, דומם, צומח, חי ומדבר. אנחנו רואים את האחרים קרובים או רחוקים, תלויים בהם יותר או פחות, אך הכול בהתאם לכוונה שלנו ליהנות.

אנחנו בונים בעצמנו את המציאות הזאת, בכוונות שלנו ליהנות מכל מה שרק קיים. אך אם בינינו יימצא אדם שיגיד: "לא! אני רוצה להתייחס לאחרים עם כוונת ההשפעה, ולא הקבלה", אז הוא ירגיש את היחס החדש שלו כלפי אותה המציאות, כאל העולם הרוחני. על זה נאמר: "עולם הפוך ראיתי".

הכול תלוי בכוונה: לעבור מכוונה "למען עצמי" לכוונת ההשפעה נקרא לעבור את המחסום. בכוונת ההשפעה הזאת ישנן 125 מדרגות, עד שאנחנו משׂיגים את הכוונה המושלמת, השפעה חלוטה.

המציאות שאנחנו תופסים עכשיו בכוונה למען עצמנו, זוהי מציאות מדומה. היא ניתנה לנו רק כדי שממנה והלאה נעבור לתפיסת המציאות האמיתית. נתנו לנו בכוונה כזה יחס אגואיסטי כלפי האחרים, כדי שממנו והלאה נתחיל לעבוד על עצמנו, נעבור לתכונת ההשפעה ונגלה יותר ויותר את הקשר בינינו ב-125 המדרגות, כלומר נעלה בסולם העולמות. להרגיש את העולם הזה או את העולם הבא, תלוי רק בכוונה שלנו.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 28.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
האם ציפית לישועה, לאור החסדים?
מציאות כפולה
מה מלמד אותנו ספר הזוהר?

One comment

  1. שלום הרב לייטמן.
    רציתי לשאול אותך כ"רב", מה דעתך על לימוד התורה:חומש, משניות גמרא והלכה, על מנת לקיים את המצוות כמו:
    תפילות בציבור בבית כנסת, הנחת תפילין, שמירת כשרות, שבת, טהרת המשפחה וכו'
    ולגבי האיסור שלא יהיו גברים ונשים מעורבבים בקבוצה, כפי שהרבנים החרדים מחייבים?
    ובכלל כל מצוות עשה ולא תעשה לשומרם בדקדוק וכהלכה?
    ושאומרים כי זה חייב להיות קודם לימוד חכמת הקבלה, כי המצוות יוצרות כלי חזק לקבלת האור של התורה, (וגם אחר כך רק למי שיש לו נשמה מתאימה ללימוד תורת הסוד היא חכמת הקבלה)אותו אור שגנזו הקב"ה לצדיקים לעתיד לבוא.
    ומה אתה אומר על כך שאנו מחוייבים לקבל תורה או חכמת הקבלה (שהיא חלק מהתורה), רק ממי שקיבל מגדולי הדור ואלו קיבלו מאלו עד למשה רבינו שקיבל את התורה מהאלוקים עצמו.
    כך שחייבת להיות מסורת שהיא מסירה מדור לדור, על מנת לשמור על האותנטיות השלימה, על הקבלה מהמקור עצמו הוא הקב"ה.
    באתי לקבלה לעם בתל אביב מרכז ות"א צפון, היום וביום ראשון שעבר, התרשמתי מהרצון לאחדות ועזרה אחד לשני והקשבה והרגשה כללית של חברים טובה, אומנם לא ראיתי קשר ממשי למצוות ותורה כמו שהיא מקובלת בעם ישראל, אלא הכרתי עולם חדש.
    אני אובד עיצות כי אני מרגיש דבר טוב אבל לא מבין היכן קשורים התורה ומצוות לחכמת הקבלה אצלך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest