דף הבית / המשבר ופתרונו / העולם, דרך המשקפיים של ערבות הדדית

העולם, דרך המשקפיים של ערבות הדדית

שאלה: אתה אמרת שהמפתח להצלחה הוא ויתורים.

תשובתי: כן, הנכונות לוותר זהו אחד התנאים ההכרחיים. לימוד הערבות ההדדית צריך להיות הדרגתי. קודם כל עלינו ללמוד את הפסיכולוגיה של האדם, פסיכולוגיית היחסים בין שני חברים, בין בני זוג, בין הורים לילדים, בין השכנים, קרובי משפחה (למשל בין חמות, בין מי שנוטה יותר להיכנס לעימותים), ואחר כך לעבור ללימוד היחסים בעבודה, בעם, ובעולם כולו.

במילים אחרות, מהרגשות קרובות ומובנות, שכל אחד יכול להרגיש, לפתח אצל האנשים תפיסה, מיומנות וחדות הרגש. עלינו להביא אותם בהדרגה לעבודה עם מעגלים חברתיים רחבים יותר. כתוצאה מכך, אנחנו נוכל להבין אילו מדינות, בתי נבחרים ושליטים יכולים להתחבר ביניהם.

בואו נתאר לעצמנו את המבנים ואת הצורה שבהם זה יכול להתממש. ברגע שאנחנו נכללים בתוך הלימוד הזה, אנחנו מתחילים להבין אילו שינויים צריכים להתרחש בעולם.

אנחנו רואים שכל המנהיגים היום אינם מסוגלים לפתור כלום, חסר להם חינוך ברוח הערבות ההדדית, חסר להם ידע אודות המערכות האינטגרליות. הם אינם מסתכלים על העולם דרך המשקפים של ערבות הדדית. עליהם לרכוש תפיסה, הכרה והבנה כיצד להגיע לזה, כיצד לחבר בין הדברים עד שמגיעים לאהבה. וברור, שתוך כדי זה, צריכה להיות מוכנות לוויתורים הדדיים.

זה לא אומר שאני מנהל איתך משא ומתן, חותם על חוזה, רושם בו מראש סעיפים כדי שבהמשך אוכל להפר את החוזה כדי "לסדר" אותך.

אנחנו בונים מהתחלה מערכת יחסים כנה. כבר מהסעיף הראשון בחוזה ברור לנו שאנחנו לא נוכל להפר אותו! אנחנו לא יכולים לברוח אחד מהשני!

מכאן נובע, שכל הבעיות בכל הרמות הן בעיות בחינוך. הערבות ההדדית היא רשת הקשר בינינו שמקשרת אותנו אחד עם השני בכל העולם. היא מתגלה עכשיו בזמננו. לפני מספר עשרות שנים, בשנות השישים, מייסדי "מועדון רומא" כתבו על כך. בתחילת המאה ה- 20, המדענים התחילו לדבר על כך שכולנו מקושרים בינינו דרך נואוספרה. מאז ועד היום נערכים מחקרים שונים בתחום זה.

הערבות ההדדית היא מערכת שהתגלתה, קושרת אותנו יחד ואינה מאפשרת לנו לברוח. אם אנחנו נרצה לנתק אותה, עלולות להתפתח מלחמות נוראיות, ואחר כך הייסורים יאלצו אותנו בכל זאת להגיע לקשר הדדי, ויתורים הדדים, ערבות ואהבה הדדית.

אתם יכולים להתנגד, אבל האנושות כבר חשבה על זה. לפני 500 שנה אוטופיסטים שונים כתבו על כך, אחר כך הקומוניסטים, הקיבוצניקים ואחרים. כל זה נכון, אבל עלינו להבין שבמשך ההיסטוריה זה מעולם לא היה תנאי הכרחי להתפתחותנו! היו אנשים בודדים שראו כי האנושות זקוקה לזה ושבסופו של דבר היא תגיע לקשר כזה. תומאס מאן הבין זאת, ואחריו הקומוניסטים ברוסיה ובמדינות אחרות, אבל הם כולם היו דמויות בודדות שהעם לא הלך בעקבותיהם. הם ראו שנים רבות קדימה, והם הרגישו שזה ניתן למימוש מידי.

אנחנו מתחילים לדבר על כך היום מפני שהמשבר הכללי מצביע דווקא על מה שחסר לנו. חסרה לנו ערבות הדדית. כלומר, זה מתרחש לא בגלל שכך פתאום "בא לנו", אלא משום שזה נחוץ להתפתחותנו, הטבע דוחף אותנו לכך.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מספר 5, 27.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האנושות כמערכת אינטגרלית
אל הערבות ההדדית דרך החינוך האינטגרלי
על כל פשעים תכסה אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest