דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולים למודעות חדשה

עולים למודעות חדשה

שאלה: איך עוברים מהאדם הישן לאדם החדש, המפותח?

תשובתי: על ידי זה שאני מודע לשינויים שעוברים בי. אני מבין שאני חייב להבין את החיים שלי, ומה יש מעבר לחיים שלי, כי ברור לנו היום, אנחנו לא חיים בצורה פרימיטיבית, אנחנו מבינים שאנחנו חיים ומתים. אני רוצה לדעת איפה אני חי, אני רוצה לדעת מה מהות החיים שלי, בשביל מה אני חי?

ואלה דברים שיותר ויותר מציקים לאדם, למרות שהאדם עדיין לא כל כך מרגיש את מהות השאלות האלו, אלה שאלות שאנשים שואלים בילדות ואחר כך שוכחים אותן, אבל היום בזמן המגפה, אנחנו חוזרים אליהן ושוב שואלים בשביל מה לחיות.

שאלה: אז מה שמתפתח באדם זו מודעות?

תשובתי: מודעות לכך שהוא לא יודע בשביל מה הוא חי, ואז זה מוריד אותו למצב שאין נמוך ממנו. אם חתול חי אז הוא חי, אין לו שאלה, הוא חי כי זו מערכת שחיה בצורה כזאת. האדם שואל שאלות גם למעלה מהמערכת שבה הוא חי. אין לו תשובה לשאלה בשביל מה הוא קיים, אז הוא עושה ביקורת על עצמו ורואה שהוא חי גרוע יותר מחתול.

שאלה: אז מהי המגמה של הטבע בכל המגפה הזאת? הוא כאילו מקלף מאיתנו שכבות כדי שנעלה לשאול שאלות מהותיות? זו התכלית?

תשובתי: כן, אבל זה לא שהטבע מקלף שכבות מאיתנו, זה לא כך. הוא מקלף שכבה, אחר כך הוא נותן לנו קצת זמן להתאושש, ואז עוד שכבה וכך הלאה, וכך אנחנו מתפתחים לאט לאט. בסופו של דבר נצטרך לענות על השאלה מה הטעם בחיינו?

שאלה: מה הטעם בחיינו?

תשובתי: את זה אתה צריך לגלות, ואנשים יצטרכו להבין שבמדע אנחנו לא יכולים לגלות את התשובה, כי המדע נמצא באותו מעגל שהאדם תופס ומגלה, הוא מוגבל. כדי לגלות בשביל מה אני חי, עליי להשיג איזשהם כוחות טבע נעלמים, עליונים, ואני לא יכול לעשות זאת על ידי מכשירים שאני מפתח. זה עניין של מהות, הפנימיות שלנו צריכה להתפתח כדי להרגיש, להשיג את הדברים האלה. אז יש אנשים שמגיעים לדת ,שם הם קצת נרגעים, ויש כאלה שמגיעים לחכמת הקבלה.

 

מתוך ישיבת כתבים, 9.2.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest