דף הבית / חינוך, ילדים / עוברים להשפעה

עוברים להשפעה

שאלה: אנחנו מציגים לאנושות אידיאולוגיה חדשה: מעבר מפירוד ותחרותיות לאיחוד ודאגה הדדית, כדי לספק לכל אחד את הצרכים ההכרחיים והסוציאליים. זה אומר, שאנחנו צריכים להציע לאנשים פרדיגמה חדשה של יחסים חברתיים. איך היא תמשוך אותם? במה יעסקו המאסות הגדולות של האנשים שנותרו ללא עבודה או שעובדים במשרה חלקית?

תשובתי: הם ילמדו, ישתתפו בכל מיני אירועים, וירכשו בהדרגה את הרצון של דרגת האדם ואת המילוי שלו.

שאלה: אבל הם הרי לא רוצים את זה…

תשובתי: הם רוצים לחיות וליהנות, מעבר לסיפוק הצרכים הבסיסיים.

לכל אדם יש כלי גדול של רצון. החלק התחתון שלו שייך לצרכים ההכרחיים. נקרא להם בכללות "אוכל". זוהי הדרגה הבהמית: הרצונות שקשורים לאוכל, למין ולמשפחה.

מעליהם נמצאים מה שנקרא "מותרות": הרצונות לעושר, כבוד ומושכלות, ששייכים לדרגה האנושית. וכאן אומרים לי: "את כל החלק הזה אתה צריך למלא על מנת להשפיע לזולת. כל מה שרצית קודם לכן –צריך להיות מכוון עכשיו לטובת האחרים. רק כך תוכל לקבל מילוי בחלק הזה של הכלי".

היום האדם חי כדי לספק את הצרכים שלו. ובכן, הצרכים הבסיסיים שלו יהיו מסופקים, ואילו בכל השאר הוא ירגיש ריקנות: "הגוף שלי מסופק, ומה עכשיו?". מותרות הוא לא מקבל, בגלל המשבר. זה נוגע אפילו לצמרת, כי הרי גם היא חייה מרווחים, שייעלמו יחד עם היעלמותה של הבועה הכלכלית.

"אז איך אני, כאדם, יכול ליהנות? נו, אכלתי, ומה הלאה?". וכן מגיעה החלפת המילוי. בעבר, כל אחד רצה להתבלט, להראות עד כמה הוא טוב, חזק, עשיר, כדי שהאחרים יקנאו בו. אבל יותר זה לא יהיה. כדור הארץ לא נועד כדי לספק לנצח את המשחקים האלה שלנו. מעכשיו, המילוי של דרגת האדם יושג על ידי דאגה לאנושות. אנחנו לא יכולים יותר להתמלא אחד מהשני, אלא להיפך, אנחנו צריכים למלא האחד את השני.

זהו הפיתרון היחיד, שאותו מציעה חכמת הקבלה. אתה יכול למלא את כולם בכוונה על מנת להשפיע, ויחד עם זה גם את עצמך. ואילו בכוונה על מנת לקבל לא תוכל למלא במאומה אפילו את עצמך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 08.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גישה משולבת: קטנותם של הגדולים וגדלותם של הקטנים
המעבר להשפעה כתהליך טבעי
כלכלה לפי נוסחת האיזון

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/FWDev

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest