דף הבית / יחסים / עובדים בריאים, ארגון בריא

עובדים בריאים, ארגון בריא

שאלה: שנים רבות יש מחקרים שמראים עד כמה עובדים בריאים מובילים לארגון בריא, ועד כמה זה משתלם גם לארגון וגם לעובדים. עובדים בריאים מרגישים יצירתיים יותר, נעים להם להגיע למקום העבודה, זה חוסך לארגון עלויות, ובעצם כולם מרוויחים מזה.

מה היית מוסיף למגמה הזאת?

תשובתי: הייתי אומר שסוף סוף אחרי הרבה שנים של עבודה, הארגונים מתחילים להבין שבריאות העובדים היא דבר חשוב. אנחנו כבר יודעים זאת וידענו זאת גם קודם, אבל לאחרונה אנחנו מגלים יותר ויותר שהיחסים בין בני אדם חשובים מאוד. יש על כך כבר הרבה מחקרים ומומחים רבים שמשתדלים לבנות בתוך ארגוני העובדים, בין קבוצות העובדים, יחס יפה ונכון, כי רואים עד כמה זה משפיע לא רק על התוצרת, לא רק על הפריון בעבודה, אלא גם על הבריאות של העובדים.

אני שמח מאוד שהאנושות מתחילה לאט לאט לגלות עד כמה היחס בין אדם לחברו, משפיע יותר מהכול. גם במשפחה, גם בבית הספר, בכל מקום שבו אנשים נפגשים: ברחוב, בנסיעה בכבישים, ברכב ציבורי, ככל שהיחס בין אנשים חיובי, יפה וטוב, זה משפיע על בני האדם, על מצב הרוח, על הבריאות, על הפריון בעבודה וכולי.

שאלה: אם לצורך התהליך היינו מתלווים עכשיו לאיזשהו ארגון שרוצה להיות חלק מהמהלך של שיפור אורח החיים, מה היינו מוסיפים לאותה חברה, לאותו ארגון?

תשובתי: קודם כל להסביר עד כמה כולנו תלויים זה בזה, עד כמה אנחנו קשורים זה לזה, עד כמה שאפילו אם לא מדברים, האווירה בחלל שאנחנו נמצאים בו יחד פועלת על כולם, העיקר שכל אחד ואחד ירגיש בהכרה ובתת-ההכרה את היחס של כולם לכולם, עד כמה הרגשה של ידידותיות מצד כולם מעוררת אותו ליחס יפה, חיובי, שמפיג מתחים. אלה דברים שכבר ידועים, אבל חסר לנו לא רק למדוד אותם, אלא גם לראות איך אנחנו מיטיבים עם עצמנו.

 

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 1319, 19.9.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest