דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עד שה"רע" לא ייראה כטוב…

עד שה"רע" לא ייראה כטוב…

מתוך שיעור הכנה לכנס בקרסנויארסק

בעבודה הרוחנית אין שום דבר שעובר בצורה חלקה. אם אתם תתקדמו באופן רציני קדימה, אז האגו ילך ויגדל וכל הזמן יראה לכם את הטבע האמיתי שלכם. אז איך, יחד עם זה, אתם יכולים להרגיש טוב? – לכן חשיבות המטרה והתמיכה מצד הקולקטיב הם הכרחיים, והם כל הזמן יחזרו ויאמרו: "זה נהדר, שאנחנו מרגישים את עצמנו בצורה כזאת ושהטבע הנוראי שלנו מתגלה לנו!".

וזה לא כרסום עצמי, מפני שאתם עובדים על עצמכם ולכן זה מתגלה לכם, אתם יכולים לעשות את זה, אתם יכולים לעלות. להיפך, צריך לשמוח בזה.

שאלה: כמה זמן יהיה רע?

תשובתי: עד שה"רע" הזה ייראה לכם כטוב.

עכשיו רע לך מפני שהאגו שלך קרוב מאוד אליך, אתה אוהב אותו, וכאשר הוא מרגיש חיסרון בתוכו, אז רע לך. אבל כאשר אתה תתנתק ממנו, הרגשת החיסרון בתוכו תיראה לך כדבר טוב, כיוון שמתכונת הקבלה אתה תעבור לתכונת ההשפעה ותדבק אליו, אז אתה תהיה מאושר.

ואילו הרגשת הריקנות בתוך האגו תהיה יותר ויותר גדולה. וכל פעם אתה תרגיש: "אוי, עוד יותר גרוע!", עד שלא תדחוף את עצמך ממנו שוב לכיוון ההשפעה. וכך אנחנו מתנדנדים כמו מטוטלת, שמאלה ימינה, שמאלה ימינה.

עכשיו רע לך מפני שאתה מזהה את עצמך עם האגו שלך. ואילו אתה, תסתכל עליו מהצד. שהוא יסבול, אבל אתה, ה"אני" שלך, לא נמצא בתוכו.

אתה צריך ליהנות ולשמוח, כי שמחה רוחנית מופיעה מזה שבאגו מתגלים ריקנות וייסורים. אחרת אתה לא תתנתק ממנו! אם יתנו לך איזה תענוג בתוך האגו, אתה פשוט תידבק בו.

בשביל מה נותנים לך את כל ההרגשות השליליות? רק כדי, לעזור להם להתנתק ממנו. תסיק כאן מסקנה פסיכולוגית נכונה: החיים מכים בנו מכל הכיוונים, כמו חיות קטנות, כדי שאנחנו נתחיל להבין בהדרגה שאנחנו חייבים לצאת מתוך הטבע האגואיסטי שלנו.

מתוך שיעור הכנה לכנס בקרסנויארסק, 13.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אל תשמע לבכיות של האגו
תשמח כשהרע מתגלה בך
כוח ההתנגדות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest