דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עברית זו שפה של השגה רוחנית

עברית זו שפה של השגה רוחנית

שאלה: האם תגיע תקופה שבה נוכל לחדור במקצת לתוך הפוטנציאל הרוחני של האותיות בעברית? הרי העברית המודרנית אינה תואמת לחלוטין לפוטנציאל הזה.

תשובתי: דווקא בגלל זה לא רצו בזמנו שהשפה העברית תשמש כשפה רשמית בישראל. היא מעולם לא שימשה כשפה מדוברת, אלא רק בזמן בית המקדש כאשר העם היה בדרגה רוחנית  והשתמשו בעברית כדי להסביר פעולות רוחניות בלבד, ואילו לכל יתר הדברים השתמשו בשפה הארמית ולאחר מכן ביוונית. מה גם שאפשר היה להשתמש בכל השפות. לא היה דבר כזה ש"יש לנו שפה משלנו ולא נדבר באף שפה אחרת". להפך, לעיתים קרובות מאוד ובתקופות שונות היהודים בישראל דיברו בשפות אחרות. כלומר, דיברו עברית רק לצורך מטרות רוחניות.

לכן כאשר בסוף המאה ה – 19 אליעזר בן יהודה ומתיישבים נוספים שהגיעו לישראל הציעו להפוך את השפה העברית לשפת דיבור רשמית, רבים לא הסכימו עם הגישה הזו. "מדוע עלינו להשתמש בשפה קדושה שנועדה להבעת כוחות רוחניים, לשיתופי פעולה הדדיים בין בני האדם מעל לאגו ולשיתוף פעולה הדדי של האדם עם הבורא, כדי להדפיס עיתונים, לקלל בה?" וכדומה. עד היום ישנם ויכוחים כאלה. יתרה מכך, יהודים חרדים לא משתמשים בעברית פרט ללימוד ומדברים בשפות אחרות, בעיקר ביידיש.

לא מן הסתם המילה "שפה" בעברית נקראת "לשון", מפני שהיא מבוטאת בדיבור, בכתב או בשמיעה. כאשר אני מבטא אותיות שונות זה משפיע באופן שונה על עור התוף, על עצבי השמיעה, על חלקים שונים של המוח וכן הלאה. ובהתאם לחלוקת האותיות לחמישה חלקים, מחלקים גם את כל האמצעים שיוצרים אותן, את ה"משדרים" שלי לחמישה חלקים שונים. בהתאם לכוחות שירדו מלמעלה למטה, בראו ועיצבו את האדם, כך התעצבו האותיות דרך ארבע בחינות של האור הישר בעולם אין סוף, ובהתאמה יצרו את החושים שלנו, את הגוף הפיזי ואת כל השאר. לכן אנחנו יכולים לומר שהאותיות בראו את העולם.

שאלה: כלומר, עברית היא שפה שבינתיים אף אחד לא יכול להשיג?

תשובתי: כן, היא מושגת רק לפי מידת ההשגה הרוחנית ולא באף צורה אחרת. אפשר לדבר עליה ולכתוב כל מיני תזות, אבל באופן כללי לא מובן איך אפשר להשיג אותה בלי שהיא תתחיל "לדבּר" בתוכך. לשם כך באמת חייבת להיות השגה רוחנית.

מתוך שיעור וירטואלי, 6.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest