דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבור נקיות הכוונה

עבור נקיות הכוונה

"אם עלה קרבנו מן הבקר זכר תמים יקריבנו אל פתח אהל מועד יקריב אתו לרצנו לפני יהוה." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "ויקרא", פרק א', פסוקים ג').

"זכר תמים", זו תכונת השפעה חלוטה. מאחר והיא צריכה להיות אמיתית, אז בכל דרגות העבודה חייבים לבדוק האם הכוונה שלנו היא באמת מכוונת להשפעה, האם היא לא סוטה לכיוון הקבלה.

כי אם אנחנו נתחיל לקבל בתוך תכונת ההשפעה, אנחנו מיד נגלה שנמצאים בפגם, לא יכולים להתנגד לתענוג העצום שמגיע ולא מסוגלים לתת אותו.

נניח, שאתה עני ורעב, ודרכך יתחילו עכשיו להעביר שׂקים עם זהב או מנות עם אוכל. איך אתה תפעל? האם תוכל להתנגד לפיתוי?

ודאי, אנחנו מבינים שישנם רצונות וגירויים אחרים גדולים יותר של האגו שלנו. אבל זה לא סתם אוכל, רעב או עושר, אלא קינאה ושנאה עצומות כלפי מי שאתה צריך לתת לו. כי אתה רואה שלשונא שלך שהתעלל בך ובאנשים הקרובים לך אתה חייב ללא שום תמורה לחלוטין לעשות רק טוב, ובכזאת צורה שהוא אפילו לא יידע על כך וימשיך לשנוא אותך.

שאלה: יוצא, שרצון בעל מנת להשפיע עם פגם הוא לא בר קיימא?

תשובתי: תלוי באיזו דרגה. בכל דרגה יש דרישות משלה.

שאלה: אפילו בדרגה הגשמית. למשל, מגישים עזרה לאפריקה הרעבה, מספקים מסה של סחורות, אבל היא רעבה יותר ויותר.

תשובתי: לכן מספקים, כדי שהיא תהיה רעבה. אפריקה היא היבשת העשירה ביותר. אם היא הייתה מתפתחת, אז היא הייתה היום יותר מצליחה מאמריקה. יש שם הכול!

אבל בזה שהצפנו אותה בסחורה זולה, אנחנו חיסלנו את הייצור המקומי, את החקלאות, הפכנו בני אדם לדור של בטלנים ובזה הכול נגמר. ועכשיו מלמדים אותם להילחם זה עם זה.

כוונת ההשפעה צריכה להיות נקייה, רק אז היא תביא תועלת.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 13.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
פעולות רוחניות במשלי התורה
השׂפה המיוחדת של התורה
מהותה של התורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest