דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודה רוחנית מעשית

עבודה רוחנית מעשית

שאלה: אני רוצה להתפתח רוחנית, מה זאת עבודה רוחנית מעשית ומה מטרתה?

תשובתי: עבודה רוחנית מעשית מטרתה להוביל את האדם למצב שבו הוא מרגיש את הכוח שמנהל את העולם שלנו, ומתחיל לשתף איתו פעולה באופן הדדי, לתקשר, להיכנס לדו-שיח. להרגיש, כיצד הכוח הזה משפיע עליו וכיצד בעזרת פעולות קונקרטיות הוא משפיע על אותו כוח.

שאלה: איך אפשר להגיע לדו-שיח עם הכוח הזה?

תשובתי: עליך לתאר את עצמך כמקבל, כצרכן של הכוח הזה, שהכוח הזה משפיע עליו גם עכשיו באופן קונקרטי. עליך לברר איך אתה יכול להשפיע עליו חזרה? מה הוא דורש ממך? למה הוא מעורר ומזמין בתוכך דווקא תכונות כאלה? איך אתה יכול בעזרת התכונות האלה להשפיע עליו חזרה? כאן מופיעה ההזדמנות לניהול חוזר.

שאלה: איזו תכונה אני יכול לפתח בתוכי, כדי להיכנס למגע עם הכוח הזה?

תשובתי: כדי להשפיע חזרה על הכוח הזה יש רק אמצעי אחד והוא להיות מקושרים בינינו. רק על ידי קשר הדדי אנחנו יכולים ליצור בינינו כוחות כאלה שישפיעו חזרה על הכוח המנהל העליון. מפני שהוא ברא אותנו מאוחדים ואחר כך שבר, ובאותה מידה שבה אנחנו יכולים להתחבר בינינו, אנחנו משפיעים עליו, אבל לבד אנחנו לא יכולים להשפיע עליו.

אפילו אם כמה בני אדם מתאחדים ביניהם, וכל אחד מוכן להכניע את עצמו, כדי להתחבר עם אחרים, העיקר שתהיה להם מטרה משותפת, רצון משותף, כוונה משותפת, אז על ידי הכוונה המשותפת שלהם, הרצון שלהם, הם יוכלו להשפיע על הכוח העליון.

אם הם לא עושים זאת, אז הכוח העליון מנסה ל"החדיר" ביניהם כל מיני אפשרויות חיבור אחרות כמו מלחמות, בעיות וכדומה. בכל מקרה הכול מתגלה דרך חיבור של בני אדם, חיובי או שלילי.

אם איננו יכולים להתחבר בצורה חיובית כדי להיכנס לדו-שיח, להדדיות עם הכוח העליון, אז הוא גורם לנו להתנגש באופן שלילי זה עם זה, כדי שנתקרב זה לזה, עד כדי גרימת בעיות, מלחמות והשמדות הדדיות המוניות שלנו על פני כדור הארץ. אבל הודות לכך אנחנו גם מתקדמים ומתקרבים למטרה.

שאלה: האם איחוד של פושעים גם מהווה חיבור?

תשובתי: כל איחוד של בני אדם נקרא חיבור. השאלה היא רק אם זה מוביל בצורה נכונה למטרה או לא, אבל בכל מקרה זה מוביל. צריך לבחון מנקודת מבט זו גם את הדתות, ואת מוסד הנישואין, המשפחה והמדינה. כל סוגי ההצטברות, זה חיבור.

ודאי שהם כולם, לא מכוונים נכון מבחינה מטרתית, אבל הם בכל מקרה מבררים את היחסים ההדדיים בינינו, ובסופו של דבר יביאו את האנושות להכרה של שיתוף פעולה הדדי נכון בין כל בני האדם. ואנחנו נגיע לאיחוד שבו נוכל להתקיים ממש כשותפים עם הכוח העליון.  אבל דרוש כמובן רצון שניסיונות החיבור יהיו נכונים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 29.5.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest