עבודה עם האור

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us-70.jpg

בחכמת הקבלה אנחנו לומדים כיצד לתקן את הרצון שלנו, שמהווה את כל חומר הבריאה. צריך לתקנו כך שנרגיש את הכוח השורה בבריאה, את הבורא, האור. חוץ מהכוח הזה והרצון אין יותר שום דבר. הגילוי מתגשם בהתאם לחוק השתוות הצורה: הרצון מרגיש את כוח האור במידת ההשתוות עימו. התוכנית ומטרת הבריאה מתבטאים בכך שהרצון יגלה את האור במלואו. וזה אומר, שאנחנו צריכים לתקן את עצמנו עד להשתוות המלאה לתכונת האור, להשפעה.

לשם כך נבראה מערכת העולמות שעוזרת לנו לשנות את הרצון בהידמות והשתוות לאור. את הצעדים הראשונים אנחנו עושים בעולם הזה, ואחר כך עולים לעולמות עשיה, יצירה ובריאה. כאן בתשע הספירות התחתונות של מלכות דאצילות נמצאות הנשמות השבורות. כתר, הספירה העליונה של המלכות, שוכבת מעל לפרסא בעולם האצילות, איפה שפועלת תכונת ההשפעה. ומתחת לפרסא פועלת תכונת הקבלה. מלכות מקבלת כוחות מזעיר אנפין. הוא עבורנו העליון והמשפיע, ממנו אנחנו מקבלים הכול. זעיר אנפין בתורו נמצא בקשר עם פרצופים יותר עליונים של עולם האצילות, אבא ואמא (או"א), שחלק מזה הוא הישסו"ת. ועוד יותר למעלה נמצא פרצוף אריך אנפין (א"א), שמקבל אור מאין סוף, ומעביר אותו למטה בשרשרת אל המלכות.

העיקר עבורנו זה, איך אנחנו, הנשמות השבורות שבעולמות בי"ע, עולים למלכות דאצילות. כי בהיכללותנו בה אנחנו נכללים בתהליך התיקון. עולם האצילות מתקן את הרצונות השבורים, הנמצאים בכוונה אגואיסטית. הרצון עצמו אינו משתנה, זהו חומר שלא תוכל לעשות איתו שום דבר. אך להשתמש ברצון ניתן בשני אופנים: או כדי למלא אותו מבפנים על ידי קבלה, או כדי להשפיע. במקרה השני הוא יקבל כדי להשפיע לאחרים. כיצד זה אפשרי? – הודות לאהבה, לאיחוד עם אחרים.

ספר הזוהר עוזר לנו קודם כל בשלב הראשון, בזמן העלייה לעולם האצילות. סדר הפעולות הוא כזה:

  1. אנחנו מעלים בקשה לתיקון (מ"ן).
  2. מגיעה אלינו חזרה תשובה (מ"ד) בצורה של אור מקיף שנותן לנו כוחות.
  3. אנחנו עולים למעלה אל המלכות דאצילות.
  4. מלכות מעלה את הבקשה שלנו לזעיר אנפין.
  5. הוא נותן לה כוחות ומתקן את הנשמות.

באופן כזה, אנחנו תמיד עובדים עם האור. כדי לתקן את הרצון בכוונת השפעה, אנחנו עובדים על איחוד בינינו, שאותו ניתן להשׂיג רק תחת השפעת האור.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 15.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
סגולה – גישה למערכת הרוחנית
הרצון היחיד שמשׂיג את המטרה
עליית הכלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest