דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודה מסובכת לפי עיקרון פשוט

עבודה מסובכת לפי עיקרון פשוט

laitman_2010-06-07_zohar_9093-70.jpg

שאלה: כולם שואלים מה בדיוק עלינו לעשׂות כדי שהבורא יתקן אותנו? אנחנו רוצים לשמוע איזו תשובה מובנת ופשוטה!

תשובתי: כולם רוצים לשמוע איזו תשובה פשוטה: "תגיד לנו באופן קונקרטי, מה צריך לעשות, ללא סיבוכים!", כדי לעבוד כמו רובוט בפס ייצור, ללחוץ על איזה כפתור אחד ולא לחשוב על שום דבר. אך כך זה לא יצליח! תצטרך להשתדל בעצמך ולעשׂות כל מה שבכוחך. כי הרי הכלי הרוחני שלנו מורכב וכולל בתוכו 613 (תרי"ג) רצונות, 10 ספירות, ג' קווים, 22 אותיות, המון תכונות אופייניות ומרכיבים שונים מאוד.

לכן, כאן לא מספיק איזשהו מעשה פשוט אחד: צריך ללמוד (בקבוצה פיזית או וירטואלית, דרך האינטרנט או הטלוויזיה), להשתתף בישיבות חברים, להגיע לכנסים. אני נמצא בין רסיסים של הנשמה השבורה וחייב לשחזר וליצור איתם קשרים כדי לתקן את השבירה! כדי להרגיש את העולם הרוחני, את הבורא, אני צריך להתחבר עם כל שאר הנשמות, ורק בקשר שלנו ארגיש את הרוחניות. כי הרי הרוחניות אינה קיימת יותר בשום מקום, חוץ מהרשת המקשרת אותנו הזאת.

רק אם אני אחדש ואשחזר את הגוף הכללי של הנשמה, והוא יתחיל לפעול בצורה נכונה, אז בתוכו אני אתחיל להרגיש את האור הממלא אותו זורם ממקום למקום.

אני ארגיש שבגוף הזה קיימת זרימת חיים ומתרחשות פעולות מיוחדות, העברות של אנרגיה מאחד לשני. וזה נקרא החיים הרוחניים! ובאמת, הבעיה היא מאוד פשוטה: קיים אני/אגואיסט/הנקודה שבלב שלי, ואותה אני צריך לחבר עם האחרים, עם הנקודות הזהות. אך מתוך העיקרון הפשוט הזה, נובעות אלפי פעולות חיוניות: לימוד הדדי, הכנה והשתתפות בכנסים, עבודה במטבח וכולי. כל זה ביחד נקרא "עבודה בקבוצה".

אך לשֵם מה דרושה לי כל העבודה הזאת? – כדי לגלות את הקשר והאהבה בינינו! בהסתמך על העיקרון הפשוט הזה, אתה תוכל להסיק את כל השאר, האם הוא יותר או פחות מחובר עם המטרה. אך החיים הרוחניים הם רק בקשר בין הנשמות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 24.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest