דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודה ללא שום פשרות

עבודה ללא שום פשרות

אגרת כ"ט של הרב"ש: "הנה אאמו"ר זצ"ל הבטיח לנו, שעל ידי זה שנלך בדרכו ונקיים את הנהגותיו, נזכה לנצחיותו יתברך ולהדבק בו יתברך ולהכנס בהיכלי דמלכא."

אנחנו צריכים לברר באופן יסודי את כל התנאים והחוקים, שנקבעו עבורנו על ידי בעל הסולם, ולקיים אותם בכל דיוקם. כי אם אנחנו נסטה אפילו במשהו, אז נחלוף ליד המטרה ואפילו לא נגלה שחלפנו לידה ולא שמנו לב. לכן, בעבודה שלנו חייבים לבצע באופן קפדני כל תנאי. בזה אנחנו חייבים להיות תקיפים, כמו סלע, כדי שאף אחד לא יוכל להפיל אותנו.

לא יכולות להיות שום פשרות, הנחות ותירוצים, כדי לעשות את העבודה הזאת לקלה, נעימה, רכה וכביכול מוצלחת יותר. אין הצלחה אחרת, מאשר להיאחז בתנאים שבעל הסולם הורה עליהם. רק בזה אנחנו צריכים לראות את ההצלחה שלנו ולא בשום דבר אחר. לכן כאשר אני לפעמים שומע טענות, אז אני תופס את זה כשחיתות וניסיון להטות אותנו. וכאן אנחנו צריכים לעמוד על שלנו ללא שום פשרות.

מתוך מאמר "תורת הקבלה ומהותה", של בעל הסולם: "שמח אני שנבראתי בדור כזה, שכבר מותר לפרסם את חכמת האמת. ואם תשאלוני מאין אני יודע שמותר הוא ? אשיב לכם, משום שניתן לי רשות לגלות, כלומר שעד עתה לא נגלו לשום חכם, אותם הדרכים שאפשר לעסוק עמהם בפרהסיא בפני כל עם ועדה, ולהסביר כל מלה ומלה על אופנה."

כלומר אנחנו יכולים לגלות את כל חכמת הקבלה, רק בהתאם לקהל, כדי לא לבלבל אותו. אבל כבר אין שום סודות.

ואין הדבר תלוי בגאוניותו של המקובל עצמו, אלא במצב שבו נמצא הדור, מפני שכל הזכות שלי בגילוי החכמה הזאת נקבעת על ידי הדור שלי.

אנחנו שייכים לדור מיוחד, שכבר לא רק מסכים להוראות של בעל הסולם, אלא גם לפי כל הסימנים החיצוניים מיועד לגילוי ומימוש של חכמת הקבלה. לכן, לכל אדם שהולך בנחישות בדרך ישרה אל המטרה, ולא מסכים לשום פשרות ומחשיב אותה כיחידה וחשובה שבחייו, מובטחת הצלחה. ומי שרוצה לעשות מחכמת הקבלה עסקים או לנצלה למען האגו שלו, נועד לכישלון.

בדור שלנו זה כבר בלתי אפשרי. הגיע הזמן, שבו אנחנו חייבים לממש את השיטה הזאת לא בצורה של איזו מיסטיקה, דת, מסורת. כל הדתות קורסות ורק השיטה הזאת פורחת ותאפשר לאדם לגדול מתוך ההריסות של כל האמונות, הדתות וכל מיני השיטות.

מתוך שיחה בסעודה שמוקדשת לזכרו של בעל הסולם, 15.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לחיות ולא להתקיים
להעביר לאנשים את מתנתו של בעל הסולם
מאילו ספרים אנחנו מקבלים יותר אור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest