דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "עבודה בלב" ו"עבודה בשׂכל"

"עבודה בלב" ו"עבודה בשׂכל"

laitman_2010-03-15_5703_us-70.jpg

תלמוד עשר הספירות, חלק א', "לוח התשובות לפירוש המלות"

שאלה יג) מה זה השואה?

אם אין הכר של הבחן כל שהוא בין ד' המדרגות של הרצון לקבל, נאמר שהן בהשואה אחת.

כלומר חייבים לגלות ולדעת את כל המדרגות בתוך הרצון לקבל, בכל המצבים שבהם אנחנו נמצאים בו. וכל עוד אני לא מבחין בהבדל בין המדרגות האלה, אין לי במה להעריך את ההתאמה. כלומר אין לי " כלי ", סרגל מדידה, שבעזרתו הייתי יכול למדוד משהו.

באותה המידה, שבה אני מחלק את עצמי לחלקים, לספירות, לקווים, אני יכול למדוד הכל. יופיע בתוכי מנגנון, שבעזרתו אני אוכל לערוך ולהשוות את התכונות שלי: ימין, שמאל, אמצע, מעלה, מטה, ובכך מברר את ההבדל ביניהם. ואז כבר תהיה לי מטריצה, דגם, שאותו אני אוכל להלביש על כל תכונה, בכך שאני מעריך ומודד אותה.

לכן כל העבודה הפנימית מורכבת מהשׂגה עצמית. ככל שאני מכיר את עצמי, את התכונות שלי, את היכולות, את גודלן, האופי והקשר ביניהן, כך הרצון-הכלי, מכשיר התפיסה שלי הופך להיות עשיר יותר.

מצד אחד, הרצון שלי צריך להתחלק להרבה חלקים נפרדים. אך מצד שני, כל החלקים האלה צריכים להיות מחוברים למנגנון אינטגראלי אחד, למערכת יחידה.

אם אני מארגן כך את עצמי בפנים, בכך שיוצר בתוכי דגם של כל התכונות, כל הרצונות, כל המצבים, וחוץ מזה שהם רבים כל כך הם עוד מחוברים כולם יחד, זה אומר, שאני מוכן להבין, להרגיש ולחקור בצורה נכונה כל תופעה רוחנית, ולהצטרף אליה.

הכל תלוי ברצון המתוקן שלי: שבירתו לכמה שיותר חלקים שרק אפשר, ואחר כך החיבור הנכון ביניהם.

שבירת הרצון להרבה חלקים נקראת "עבודה שבלב". והקשר הנכון ביניהם הוא "עבודה בשׂכל".

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 20.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגיאומטריה של הרצון
להבין בלב
שׂכל זה הערכת הרגש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest