דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סתירה בין אמונה והשגה

סתירה בין אמונה והשגה

ספר "שמעתי", מאמר קע"ט "ענין ג' קוין":

"קו א' הוא בחינת ימין, הנבחן לבחינת ו"ק בלי ראש, הנבחן לבחינת אמונה.

וקו ב' שנבחן לבחינת שמאל, הוא בחינת השגה. ואז שניהם במחלוקת, כי האמונה היא בסתירה להשגה, והשגה היא בסתירה לאמונה.

ואז יש בחינת קו אמצעי, הנבחן לבחינת ו"ק דג"ר. או חכמה וחסדים. או קו ימין ושמאל, נכללו זה בזה. היינו, שמקבל בחינת השגה, כפי מה שיש לו אמונה."

שאלה: למה אמונה היא בסתירה להשגה, והשגה היא בסתירה לאמונה?

תשובתי: אמונה והשגה לא יכולות להשתלב יחד. אמונה, זה נקרא השפעה. אם אני משפיע ב"קו ימין", אז זה סותם אותי מלקבל באותו הזמן. אם אני נמצא בלקבל ב"קו שמאל", אז זה לא מאפשר לי להשפיע.

אני לא יכול לעשות גם את זה וגם את זה בבת אחת. זה כמו שאני נכנס אליך לדירה לגנוב ממך, ובו זמנית לתת לך משהו במתנה, זה בלתי אפשרי! גילוי הבורא, זה הפוך מהשפעה לבורא. גילוי מסמל, שאני משתמש בו, נהנה ממנו, ממלא את הכלים שלי.

איך אפשר בפעולה הזאת להשפיע לבורא? זה אפשרי, רק בתנאי שאני מתקן את הכוונות שלי ומקבל מפני שהוא רוצה בזה ונהנה מהקבלה שלי. אם אני באמת מתקן את עצמי בצורה כזאת, שכל הקבלה שלי הייתה רק כדי ליהנות לו, אז זה נקרא "לקבל על מנת להשפיע".

אבל כדי להגיע למצב כזה, אני צריך להכין את עצמי, כדי שאני באמת אקבל למעלה מהרצון לקבל שלי והכוונה שלי בעל מנת להשפיע תהיה בטוחה שאני לא אתפתה לקבל למען עצמי, אלא זו באמת תהיה פעולה בעל מנת להשפיע שתוביל אותי לדבקות עם הבורא.

אני צריך לחשב בדיוק עד איזה גבול אני מסוגל לקבל. יש כאן המון מדרגות של בניית הכלי ב"קו האמצעי": "עיבור", "יניקה", "מוחין".

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 31.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אני משפיע בכך שאני מקבל את הכול!
אמונה והשׂגה
אמונה שלמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest