דף הבית / אהבה / זוגיות / סקירה קצרה של הקורס ללימוד אינטגרלי – יחסים במשפחה

סקירה קצרה של הקורס ללימוד אינטגרלי – יחסים במשפחה

היום יחסי משפחה נכונים אינם קיימים.

אפילו שישנה משפחה, כל אחד בתוך המשפחה מרגיש את עצמו כמרכיב נפרד, שלא תלוי בבן הזוג שלו. יתרה מכך, הילדים מרגישים את עצמם כלא תלויים בהורים, או לפחות, רוצים להיות כאלה. וגם ההורים לא ממש רוצים שהילדים יכבידו עליהם. כולנו, בלית ברירה, תחת שליטת האגו הרסנו מבפנים את יסודה של המשפחה, מה שנקרא את המבנה המשפחתי. לכן אנחנו חייבים לעשות משהו בנידון, למען העתיד שלנו. אם היום עד 70% מהצעירים לא רוצים להתחתן וללדת ילדים, אז ממש לא מצפה לנו עתיד ורוד. אני כבר לא מדבר על כך, שלא יהיה מי שיאכיל את הדור המזדקן, כבר היום אנחנו נתקלים בכך, בעיקר באירופה.

אנחנו צריכים להחזיר לבני האדם את הקסם של חיי המשפחה, כי היום זה לגמרי לא קיים! הכול נעשה בעל כורחו: נשים לא רוצות ללדת ילדים, ואילו הגברים פאסיביים, הם בכלל לא רוצים שום דבר.

החינוך האינטגרלי מספר לאדם על הקשר בין בני האדם, מביא אותו לקשר עם האחרים. הוא פתאום מתחיל להרגיש עדינות, רוך, אהבה, איזה שהן רגשות כלפי אנשים אחרים, מתחיל להרגיש את כולם יותר ממה שקודם. ואילו היום אנשים בכלל מפסיקים להרגיש זה את זה, הם מסתפקים בקשר דרך הודעות sms בטלפון. החינוך האינטגרלי מזמין באדם רגשות טובים ביחס לאחרים, מעורר בו חוש מיוחד של רגשות הפוכים: הוא הופך להיות יותר רגיש לאיך שהאחרים מתייחסים אליו, איך הוא בעצמו מתייחס לקרוּב, לריחוּק. הוא מתחיל להגיב על כך ביתר רגש, ובאופן כזה מתעורר בו הרגש האבוד של הצורך באנשים אחרים, שנעלם בגלל האגו. הוא ירגיש שבזה טמון מקור החום, השמחה, ההצלחה, הביטחון, ולא בזה שהוא יסתגר בדירה שלו כמו בקונכייה, יספק לעצמו פנסיה, טיפול בריאותי, עוד איזו תוכנית והכול יהיה בסדר.

הצורך בחום, באהדה, בתקשורת הדדית וקשר הדדי, שמטפח בו החינוך האינטגרלי, יביא לכך שהוא ירצה להקים מחדש את המשפחה.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 22.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הקלות הבלתי רגילה של החיים
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי
משפחה גדולה סביב שולחן עגול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest