דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספר שנכתב במקום החיבור של העידנים

ספר שנכתב במקום החיבור של העידנים

שאלה: במה מיוחד ספר הזוהר?

תשובתי: קודם כל, הוא מיוחד בזה שמקובלים כתבו אותו.

האנושות ירדה מהעצים והתחילה להתפתח, עד שהגיעה להתפרצות הראשונה של האגו בזמן של בבל העיקה (Babel). אז בגל האגואיסטי הראשון הזה התגלתה שיטת התיקון. כי אי אפשר היה להתגבר על האגו הגדול בכוחות עצמם, לכן בני האדם החלו לחפש אמצעים ומצאו את חכמת הקבלה (Kabbalah), שמאפשרת להתגבר על היצר הרע בדרך של חיבור.

אלה שהתחילו להשתמש בשיטה הזאת כדי לתקן את עצמם, נקראים "ישראל", שזה מסמל "ישר-אל", "ישר לעליון", (ISRA-EL).

בינתיים האגו המשיך לגדול עוד יותר, וכל שאר העמים המשיכו בדרך הרגילה.

אחר כך האגו גבר גם על עם ישראל, וכתוצאה מזה הם ירדו למצרים (Egypt). יש שירדו קצת למטה, והאחרים כדי להתגבר על הפירוד, קיבלו את התורה. מדובר על אותה השיטה הקבלית, וההבדל הוא בכך, שעכשיו היא מותאמת לאגו הגדול שהתגלה במצרים, שהוא כבר מפורט ומחולק לכל מיני רצונות שונים וזרים, שאותם צריך לתקן בכל מיני תנאים אפשריים, בכל מיני המאורעות, ההתקשרויות וכולי. כדי לעבור את הדרך הזאת דרושה שיטה שנקראת "תורה".

בבבל לאברהם הייתה עבודה יותר קלה, אם אפשר לומר כך: לעלות מעל לאגו אל הבורא (Bore) באהבה ובחיבור, לעשות את מה שטוב לאחֵר, לזר, כי האגו עדיין לא היה אז מפורט.

ואילו לכל שאר העולם אברהם נתן את הדתות (DAT=Religion).

בזה הוא התווה שתי דרכים, אך ההבדל ביניהן עדיין לא היה גדול. כן, אלה הן שתי כוונות מנוגדות, על מנת לקבל ועל מנת להשפיע, אבל ב"עביות" די קטנה של הרצון.

מצד שני, במצרים באמת התגלה אגו גדול שנקרא "פרעה", ועל פניו התגלה כל מה שיש באדם, כל מה שהוא מורכב ממנו בפנים: תכונות, אבחנות, מחשבות, רצונות. זאת אומרת, בזמנו של משה (Moshe) התגלה המשבר של הנשמה השבורה (Neshama), דבר שלא היה קודם לכן. זו כבר דרגה אחרת לגמרי ולכן, בהתאם אליה התגלתה התורה.

בהמשך עם גדילתו של האגו, בני ישראל בנו בעזרת התורה את בית המקדש הראשון (TempleI), ובזה השיגו את גמר התיקון שלהם. לאחר חורבן בית המקדש הם בנו את בית המקדש השני, ואחר כך החלה הנפילה הממושכת.

אז הנה, לפני סוף הנפילה נכתב ספר הזוהר. מצד אחד, כאן עדיין נשמרו אבחנות גדולות מאוד של הדרגה הקודמת, ואילו מצד שני, התחילה להתגלות הדרגה האחרונה של האגו. לכן מחברי הזוהר נשענו על כל 125 המדרגות, גם כלפי החורבן וגם כלפי ההשגה.

לכן ספר הזוהר הוא מאוד מיוחד: הוא כולל בתוכו את כל האור שיתגלה בזמנינו על רקע של האגו הגדול ביותר ויביא אותנו לגמר התיקון השלם במאה אחוז. ספר הזוהר מסמל את המצב הזה ומספר לנו על כל המצבים של גמר התיקון. על המצבים האלה מדבר במיוחד רבי אליעזר, בנו של רבי שמעון.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 16.01.2013

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest