דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / ספר שהוכיח את עצמו במשך אלפי שנים

ספר שהוכיח את עצמו במשך אלפי שנים

שאלה: האם אפשר לסמוך על כך שאותה תורה שאנחנו קוראים בה היום, היא אמתית? האם היא לא מעוותת על ידי תרגומים והוצאות לאור למיניהם? מי כתב אותה? האם יש לה מחברים?

תשובתי: אין כאן שום חילוקי דעות, הכול מדויק לגמרי. גם מקובלים שמשיגים היום את העולם העליון, רואים שבתורה מתוארים המבנה ושיתוף הפעולה ההדדי של כל האלמנטים בעולם העליון, כלומר במערכות שמנהלות אותנו ואת כל הבריאה, כולל העליונה. התורה אינה מדברת על בני אדם, על היסטוריה או על גיאוגרפיה, אלא רק על שיתוף פעולה הדדי בין אלמנטים של כוחות עליונים, שבסופו של דבר מציירים ומציגים על המסכים הפנימיים שלנו סוג קיום של האדם שמניע אותו לקראת התיקון.

התורה מסבירה לנו באיזה אופן מסודרת המערכת המוחלטת ונצחית, שכוללת בתוכה התחלה וסוף של כל הבריאה, ומספרת על איך אנחנו מתפתחים בתוכה מתחילת הבריאה עד לסופה. בתיאור שלה לא יכולות להיות שום תוספות ודברים מיותרים. היא תמיד קיימת כפי שהיא. בכל דור, מקובלים שלומדים את התורה, עוברים אותה שוב ושוב, ונוכחים לדעת, עד כמה המערכת הזאת היא מוחלטת. התורה נכתבה על ידי משה במשך ארבעים שנות נדודים במדבר סיני.

לאחר בניית שני בתי המקדש הופיעו מקובלים שכתבו ספרים כבר בדרגה אחרת, נמוכה יותר, המותאמים לתנאים שהיו להם בדורם. בספריהם הם העבירו את המצבים שהושגו על ידם. כך, בזמנים של בית המקדש הראשון נכתב ספר "נביאים", וקרוב יותר לתקופת בית המקדש השני, נכתב ספר "כתובים" אבל הם בשום אופן לא מבטלים את התורה. היא חוק ונשארת מעל כולם. השימושים הפרטיים שלה ביחס למדרגות נמוכות יותר הוצגו דווקא על ידי הסברים כמו אלה שקיימים בספרי "נביאים" ו"כתובים". יחד הם נקראים תנ"ך (תורה, נביאים, כתובים) ונכתבו מנקודת השגה גבוהה מאוד, מתוך ידיעה מלאה של המערכת. לכן, כל מה שנאמר עליהם, מדויק לחלוטין והוכיח את עצמו במשך אלפי שנים.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.9.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest