דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספר הזוהר – שער כלפי מעלה

ספר הזוהר – שער כלפי מעלה

מיכאל לייטמן

במערכת הכללית של הנשמות קיימת היררכיה, בסדר של ההיררכיה מתרחשת התפתחות של סוגים שונים של נשמות. הנשמות בהתפתחותן תלויות תמיד בנשמות הקודמות, כמו אב ובן, סיבה ומסובב, מורה ותלמיד. אך מעל לכל סוגי הקשרים החודרים דרך המערכת הזו, הפועלים בכיוונים השונים בדומה לגוף החי, קיימת מערכת אחת מיוחדת והיא נקראת המערכת של רשב"י.

המערכת הזאת מתאמת בין חלק מהמערכת שמלא באור, הכוללת רצונות מתוקנים שכבר מוכנים לתיקון הסופי, שגילו את כל 125 המדרגות של ההתפתחות הנכונה של מערכת הבריאה, ובין החלק שעדיין צריך להכיר את מצבו ורק מנסה להתחיל בתיקון שלו. החלק הלא מתוקן הוא אנחנו, כל אותן הנשמות שנמצאות בדרגת העולם הזה. כולנו נצטרך לעבור תיקון הדרגתי בעזרת המערכת של רשב"י שנמצאת בשלמות, עברה את כל 125 המדרגות.

ההשפעה של הנשמות המתוקנות עלינו, מתבצעת בזכות אותם הקשרים שנמצאים בתוך המערכת, משמע "זוהר" (אור היורד מאריך אנפין של עולם האצילות). הם יצרו עבורנו את המערכת הזו, בהתקשרות אליה אנחנו מגיעים לסביבה הנכונה. הרי כל ההתפתחות שלנו תלויה בסביבה!

אם אנחנו מנסים להתחבר עם ספר הזוהר, עם המערכת הזאת המייצגת את קבוצתו של רשב"י, אנחנו יכולים לקבל משם את כל הנחוץ לנו עבור התיקון. הנשמות האלה ביצעו תיקונים מיוחדים בתוך האור העליון, בזכות ספר הזוהר אנחנו יכולים להתלבש בתוכם, ודרכם להתחבר עם האור, להתאחד עם הבורא.

רשב"י פותח לנו שער כלפי מעלה בעזרת ספר הזוהר, עלינו להעריך את גדלות המערכת הזו ועלינו להיות מסוגלים להתחבר אליה, רק בעזרתה נוכל להשיג את המטרה הרוחנית.

מתוך הכנה לשיעור על ספר הזוהר, 16.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
מוליכי האור
המערכת של רשב"י
המערכת של רשב"י מחייה את הנשמה הכללית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest