דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספר הזוהר: סיפור על שׂנאה ואהבה

ספר הזוהר: סיפור על שׂנאה ואהבה

שאלה: אם אני יושב בשיעור הקבלה היומי, קורא בספר הזוהר ויחד עם כולם משקיע מאמצים, האם זה נקרא "להקריב את הרצון"?

תשובתי: לא. מאיפה אני יודע איך אתם קוראים? אולי אתם פשוט נהנים ממה שהזוהר מסביר בשׂפה כל כך פשוטה יפה ומרגשת. אך במה הוא מרגש אותנו, מה הוא רוצה להסביר לנו? – ספר הזוהר מסביר שאם אני רוצה להשׂיג קשר איתך, אז אני אעבור כל מיני מצבים. מאוד פשוט!

מה כותבים מחברי הזוהר? – אנחנו מתאספים יחד, מרגישים שׂנאה זה כלפי זה, בינינו יש ניתוק מוחלט. אז אנחנו מתחילים להשתדל להתחבר. לפניהם לא היה מונח ספר הזוהר, הם בעצמם כתבו אותו. ומה הם כותבים? – הם מתחילים לעבוד ביניהם ולחפשׂ כיצד להתקרב זה לזה? מה לעשות כדי שתופיע איזושהי קירבה? כיצד לגלות את הקשר בינינו, את הרשת המקשרת שכבר קיימת? אילו יחסים יש בקשר הזה? מה הם השלבים בו? אילו כוחות פועלים מהקשרים הקיימים בנו, קנאה, תשוקה, להט, שׂנאה, השתוקקות לכבוד, הקווים ימין, שמאל ואמצעי? אם אנחנו מתקנים את זה, מתחילים לעשות צמצום, אחר כך בונים מסך, מתעלים מעל לרצונות לקבל שלנו, איך אנחנו משׂיגים משהו? אני מוותר על דברים כאלה ואחרים, פועל כך או אחרת…

ואז הם מתחילים לכתוב את ספר הזוהר מכל מה שהם עוברים בקשר ביניהם. עד שהם משׂיגים כאלה מדרגות גבוהות, שכל אחת מהן פי עשר גבוהה מהקודמת: מיחידות לעשרות, למאות, לאלפים, ולעשרות אלפים (ריבוא). אתם רואים אילו רמות הם משׂיגים?! זוהי עוצמת החיבור שביניהם, ועל זה הם כותבים.

לכן, אם אתה רוצה לתאר את עצמך באותו המצב, אז כל מה שכתוב על ידם ישפיע עליך כדי שתתקרב לאחרים באותו האופן, ובקשר איתם תגלה את אותם המצבים עד שתשׂיג מצב שהכלי/הרצון המושלם מלא באור אין סופי.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 27.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest