ספר או מסך מחשב?

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 4

שאלה: האם קיים הבדל בין אדם שקורא את המקורות הקבליים ממסך המחשב, או אדם שקורא ישירות מהספר עצמו?

תשובתי: כשאני אומר משהו, אני מדמיין ב"שכל" את המקור של המילים שלי, הספר או המילים של המורה שלי, הרב"ש. אבל שאלה כזאת לא שאלתי ואין לי תשובה ברורה, באותם הזמנים לא הייתה יכולה להיות אצלי שאלה מהסוג זה. לכן אני אומר את דעתי: נדמה לי, שאין כל הבדל.

ישנם אנשים שהטקסט המודפס יותר קרוב אליהם, וישנם כאלה שכבר התרגלו לקרוא הכול ממסך המחשב. את הספרים עצמם אני פותח רק בשיעור.

את הגרסה האלקטרונית של כל הספרים שלנו ניתן למצוא אצלנו באתר. אתם יכולים להעתיק אותם ולקרוא אותם בצורה הנוחה לכם ביותר: לסמן סימנים, להחליף, להגדיל או להקטין את הכתב, ועוד. ובכל זאת, חשוב גם לפתוח את הספר המודפס.

בכלל, נדמה לי, שכל הספרים שיצאו לאור על ידינו, צריכים להימצא אצל כל חבר שלנו. הרי ספר הוא לא סתם אוסף של דפים מודפסים, אלא השתקפות של אובייקט רוחני, איזשהו מושג, שבו כלולה משמעות פנימית עמוקה. הדמות האידיאלית שקודמת לספר, זו המגילה, שמסמלת "גילוי". נסו לקרוא מהמסך ומעמוד מודפס, אתם תרגישו הבדל ביחס העמוק יותר לטקסט של הספר.

בזמן השיעורים שלנו, כשמיליוני בני אדם לומדים יחד, הייתי מאוד רוצה שכולנו נקרא מספר המודפס על נייר, ונראה זה את זה על מסך המחשב.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הספרים המיוחדים האלה…
העיקר, לחשוב על חיבור
השער לספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest