דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספקות בין הערביים

ספקות בין הערביים

שאלה: למה התחום של חופש הבחירה, קליפות, נמצא במרווח שבין הרגשת האור הפנימי והאור המקיף?

תשובתי: האור הפנימי זהו אור שנכנס לתוכי. האור המקיף זהו אור שאני יודע על קיומו, אך אינני יכול להרגיש אותו בבירור, כמו אדם שאינו מבין מה שמתרחש. הוא כביכול נמצא בין הערביים, איפה שלא יכולים להבדיל בדמות מוכרת, להבדיל בין חבר לאדם זר. (חבר – רצון המצורף אליך, זר – רצון שאיתו לא ניתן לעבוד, אך דווקא מהמצבים האלו אנחנו בהמשך מפיקים הזדמנות לתיקון).

ביום, אין מה לעשות, הכול כבר ברור. בלילה, גם כן אין מה לעשות, לא רואים שום דבר. שני המצבים האלה כבר מבוררים. אך דווקא "ערב", זו הזדמנות לעבודה, מקום של ערבוב הרצונות (ערב מהמילה ערבוב/מעורבב). לאחר השבירה, כל הרצונות התערבבו ביניהם, אך כשאיזה חלק מהרצונות נכנס למצב של "ערב" ומגיע עד אלינו, אנחנו יכולים לברר אותם ולצרף אותו ל"יום". כך אנחנו לומדים בהדרגה על הרצונות שלנו. לכן, הבירורים העיקריים מתרחשים בגבול בין האור הפנימי והאור המקיף.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 26.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ויהי ערב ויהיה בוקר, יום אחד
היום מתחיל מהערב
אור פנימי ואור מקיף

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/aheb3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest