דף הבית / אקטואליה / סערת המימון של כיפת ברזל

סערת המימון של כיפת ברזל

שאלה: לאחרונה התעורר דיון סוער בנוגע למימון מערכת כיפת ברזל. בישיבה על תקציב בבית בנבחרים האמריקאי, הודיעה קבוצת מחוקקים מהאגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית על החלטה להתנגד לסיוע כספי לישראל בסך מיליארד דולר, סיוע שנועד לטובת חיזוק מערכת כיפת ברזל. נראה שהכסף אינו הבעיה המרכזית, אלא יש כאן בעיה עמוקה יותר, אתה יכול להצביע על הבעיה?

תשובתי: ודאי שכן. אף אחד מהמפלגה הדמוקרטית לא רוצה שישראל בכלל תתקיים כמדינה, כאומה. זה הכול. אידיאולוגיה פשוטה.

שאלה: יש מי שאומרים שההחלטה הזו היא תוצאה של הנזקים שגרמה הממשלה הקודמת. האם הבעיה מתחילה שם, בממשלה הקודמת שלנו?

תשובתי: גם האמריקאים, גם היהודים באמריקה וגם כאן, לפחות חצי מהמדינה אם לא יותר, רצו ממשל דמוקרטי בארה"ב, וזה מה שהם קיבלו, כל היתר זו תוצאה ממה שבחרו. דיברתי על כך כבר לפני שנים.

שאלה: מהו שורש הבעיה?

תשובתי: שורש הבעיה הוא שליהודים אין ראש, הם לא מבינים איך הם קיימים ומי מנהל אותם, והם תמיד עושים מה שיצר הרע שבהם מכתיב להם. אנחנו כל הזמן שואלים למה  העם הוא קשה עורף? בגלל שיש בנו רצון לקבל שאם אנחנו לא מטפלים בו, לא מרפאים אותו בעצמנו, הוא פשוט מתקיים ללא גבולות. ולכן לא פלא שכך אנחנו חושבים, שכך אנחנו מחליטים, שאנחנו אוהבים את השונאים שלנו ומזלזלים דווקא בידידים שלנו ומתרחקים מהם. לכן לא פלא שאנחנו כל פעם עוברים כל מיני מצבים ונמצאים בעליות וירידות.

אנחנו אפילו לא יודעים מה קורה שם מאחורי הקלעים, אנחנו לא יודעים מה קורה בממשל באמריקה, מה הם מכינים לנו. הרי הם פועלים באלפי מקומות, באו"ם, באונסק"ו, בכל מיני ועידות בינלאומיות, וזה מורגש בכל דבר ודבר. החלפנו את הימין בשמאל, וגם אצלנו בישראל החלפנו את הימין בשמאל, ואנחנו חושבים שזה מבטיח את הקיום שלנו בעתיד, זה לא מבטיח דבר. להיפך, זה מבטיח שאנחנו כרגיל, חופרים לעצמנו קבר.

שאלה: למה היהודים שידועים כחכמים, הם חסרי ראש?

תשובתי: בגלל האגו הגדול שלהם הם לא יכולים לראות את הדברים.

שאלה: למה ישראל הולכת ומאבדת תמיכה מארצות הברית?

תשובתי: לא רק את התמיכה מארצות הברית, היא מאבדת בכלל את התמיכה מכל העולם. היום אנחנו צריכים לעבוד בצורה מאוד אקטיבית, מלאכותית, כדי לגייס איזו תמיכה, בכלל מכל המדינות. השאלה אם מי שמצביע עבורנו היום, היה מצביע עבורנו גם ללא האמריקאים שעדיין תומכים בנו. איך אנחנו יכולים להיות חזקים אם אפילו היהודים האמריקאים נגדנו, נגד מדינת ישראל, נגד עם ישראל? אז מה הפלא שככה מתייחסים אלינו כולם?

שאלה: אז השלבים צריכים להיות שקודם כל אנחנו נגיע לחיבור בין היהודים בישראל ובין היהודים בארצות הברית לכלל היהודים?

תשובתי: נכון, אנחנו צריכים לבנות קשרים נכונים, טובים, של תמיכה עד אהבה, רק בין היהודים בכל העולם, ואז כל העולם בהתאם לכך יסתובב עם חיוך אלינו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 23.9.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest