דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / סלט עם סלמונלה

סלט עם סלמונלה

שאלה: משרד הבריאות בישראל הודיע על הורדת התוצרת של מפעל טחינה "הנסיך" ממדפי החנויות בגלל זיהום של חיידקי סלמונלה. נמצאו מוצרים של תשעה מותגים שונים מזוהמים בחיידקים שבהם משתמשים בטחינה.

משרד הבריאות קבע שרשלנות של העובדים הביאה לזיהום בסלמונלה של דגני תירס ומותגים אחרים. מה גם שהנהלת המפעל הודתה, שידעה על הזיהום שבועיים לפני שזה נודע לכולם ובכל זאת לא עצרה בזמן את הייצור של המוצרים. כפי שמדווח Ynet בנוסף לעצירת הייצור, משרד הבריאות שוקל את האפשרות של הגשת תביעה משפטית. האם במקרה הזה צריך לשקול צעד כזה?

תשובתי: אין כאן מה לשקול, צריך לפעול. במקרה כזה הייתי נוקט בצעדים קיצוניים, מפני שמדובר בבריאותם של אזרחים. בעניינים הנוגעים לבריאות, זה כבר גרימת נזק ביודעין, מה קורה, מנהלי המפעל יכלו למצוא דרך כדי לעצור הנפקה של תוצרת מזוהמת. אם הם לא עשו את זה, הם פשוט מזיקים בזדון ואשמים בגרימת נזק רב לעם. במקרה כזה אין להם מקום בתעשיית המזון, עליהם לשלם את מלוא החוב עבור הנזק שנגרם. המדינה חייבת לקחת זאת לתשומת ליבה.

הערה: בניגוד לדעתך, שמעתי את דעתם של מומחים, הם אומרים שבעבר על פעולות כגון אלה אף פעם לא נענשו בחומרה רבה…

תשובתי: בוודאי! המדינה לא מענישה לא את הבנקים ולא כאלה חברות, מותר להם לעשות הכול, לכן הם גם נוהגים כך.

שאלה: אפשר לפתור את הבעיה הזאת בצורה אחרת?

תשובתי: אפשר לפתור אותה רק על ידי הנהגה של חינוך אינטגרלי כללי לעם, כדי שאנשים יתחילו להבין כיצד צריכה להתנהל חברה מסודרת. אי אפשר להמשיך הלאה בצורה כזאת, לא מפני "שהצמרת לא רוצה" ו"השכבות הנמוכות לא יכולות" או להיפך, אלא מפני שהטבע עצמו מורה לנו שעלינו לשנות את הפרדיגמה של הקיום שלנו לגבי יחס כלפי העולם, כלפי הטבע, כלפי עצמנו, כלפי החברה.

מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, זה בהכרח חייב להתממש, וכבר בזמנינו אנשים צריכים להבין שעליהם לשנות את עצמם ולא את הסובבים, כלומר לעסוק בחינוך עצמי, בהשכלה עצמית. אנחנו מתקדמים לקראת מצב שבו לאמצעי הייצור כבר לא תהיה השפעה רבה על החברה, הייצור עצמו לא ידרוש עובדים. השלטונות לא יודעים ולא יכולים לנהל, אלא רק "לשכפל" את עצמם שוב ושוב.

אנחנו נמצאים בסופה של פרדיגמה קודמת של התפתחות החברה, הממשלות והניהול. כל זה מסתיים ובקרוב יהיה ברור שהכול לא ניתן למימוש בשום מקום ובשום צורה, באף מדינה בעולם.

החברה צריכה להשתנות, לבנות את עצמה מחדש לפי תוכנית אחרת לגמרי של שיתוף פעולה הדדי מלא, בקשר טוב בינינו, כאשר כולנו באופן עקרוני עוסקים בחיבור ואיחוד. כך עלינו לחנך את עצמנו. זה מאוד לא פשוט, אבל בעל כורחנו אנו נעים לקראת זה.

שאלה: כלומר לא יהיו עשירים וישרור שוויון קומוניסטי?

תשובתי: זה לא קומוניזם, אלא מצב שהטבע מחייב אותנו אליו. עלינו להגיע למצב שבו כולנו יחד נהווה מערכת אינטגרלית אחת הדומה לזו שמנהלת אותנו. במערכת כזו כבר נתחיל להעריך אנשים לא לפי כמות האפסים שיש להם בבנק, אלא לפי תרומתו של האדם למען איחוד של כל החברה, מפני שהטבע דוחף אותנו באופן רציני לאינטגרציה כללית, ועלינו לממש את הקריאה הזאת.

שאלה: במה תבוא לידי ביטוי הפעילות שלנו?

תשובתי: רק בהשרשת השיטה שמסבירה את התלות הכוללת, את הקשר ההדדי הכולל, באיזה אופן עלינו להיות מסודרים באיזון עם הטבע, בינינו, כלומר, איך אנחנו צריכים לשנות את עצמנו מחדש.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 11.8.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest