דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יעקב"

סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יעקב"

לצורך ההתקדמות הרוחנית, זה הכרחי שתהיה הגבלה נכונה של האגו שמביאה לממוצע בין תכונת ה"חסד" של אברהם ותכונת ה"גבורה" (כוח) של יצחק, ומאפשרת לקחת משהו משותף ביניהם.

"משהו משותף", זהו השלב הבא בהתפתחות של קבוצת אברהם, שנקראת "יעקב", מפני שמתוך הקשר בין "קו ימין" (אברהם) ו"קו שמאל" (יצחק), מצטייר בהדרגה "קו אמצעי" (יעקב).

דווקא מאותו הרגע אפשר לדבר על תחילת המימוש האמיתי של השיטה הקבלית, מפני שעכשיו היא התחילה לכלול בתוכה שני קווים: ימין ושמאל, תכונת "חסד" (השפעה) ותכונת "דין" (קבלה), שמהם מורכב כוח שלישי שמקשר אותם ביניהם במימוש נכון. הכוח השלישי הזה נקרא "יעקב".

עיצוב הצורה של ה"קו האמצעי" (תכונת "יעקב") בקבוצה הקבלית שיצאה מבבל העתיקה, מהווה את היסוד של כל ההתפתחות של חכמת הקבלה.

כל תנועה בהתפתחות הרוחנית ממומשת בצורה הדרגתית, ולעלות למדרגה הבאה אפשר רק כאשר אנחנו לוקחים את "קו שמאל" ומוסיפים אותו ל"קו ימין".

נניח, שאני נמצא באיזו דרגה, אז כדי לעלות למדרגה הבאה אני חייב להוסיף לכאן את "קו שמאל", כל מיני רצונות אגואיסטיים, בעיות, ולהתעלות מעליהם. רק כך אני יכול לסגל ולהבין את המדרגה הבאה. במילים אחרות, קווים שטוחים במדרגות, זה תכונת הטוב, ועלייה ממדרגה למדרגה, זו תכונה של שליטה, כבוד, כוח, שמעליהם אני מתעלה.

כך נבנה הסולם של העלייה הרוחנית שנקרא "סולם יעקב", מפני שרק יעקב, שכולל בתוכו גם את כוח הטוב וגם את כוח הרע, מחבר אותם בצורה נכונה ביניהם, בזה שמממש בתוכו את שיטת ההתעלות ההדרגתית. דווקא החל ממנו, אפשר לדבר על התפתחות רוחנית, תכליתית נכונה.

זה מסביר למה בעולם שלנו יש "קו שמאל". הוא נובע מאותו הבורא שנותן לנו אותו, כדי שאנחנו נתעלה יותר מעל עצמנו עד שנשיג את הדרגה שלו.

לכן שילוב נכון בין הקווים ימין ושמאל, תכונת "אברהם" ו"יצחק", כרוכים בתכונת "יעקב", שנקראת גם כן "ישראל". אם אנחנו לוקחים את שני הכוחות של הטבע, מחברים אותם נכון ומתעלים בסולם יעקב, אז בזה הופכים ל"ישראל" (ישר-אל), שמסמל "ישר אל הבורא". כי בזה שמשתמשים בשני הכוחות האלה, אפשר לכוון באופן מדויק את עצמנו למטרה וכל הזמן למקם, לכוון ולנהל את עצמנו בדיוק בקו אמצעי.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 1, 15.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סיפורים קצרים. המקור של השיטות הרוחניות
סיפורים קצרים. האבא הרוחני של האנושות
סיפורים קצרים. הדרך הלא קלה של אברהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest